З метою належної та своєчасної підготовки джерел теплової енергії, теплових мереж та теплових пунктів до роботи в опалювальний період 2025/26 року, попередження технологічних порушень на енергетичному обладнанні та мережах під час проходження опалювального періоду, Держенергонагляд нагадує про необхідність виконання наступних заходів, згідно з вимогами Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду (ППТГДООП), затверджених спільним наказом Міністерства палива та енергетики України і Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 10.12.2008 р. № 620/378:
Затвердити розпорядчим документом плани організаційно-технічних заходів з підготовки теплових господарств, що знаходяться у власності або господарському віданні (за договором), до роботи в опалювальному періоді з призначенням відповідальних осіб за їх виконання;
Розробити та затвердити графіки проведення профілактичних робіт, ремонтів і заміни устаткування;
Забезпечити укладення на наступний опалювальний період договорів на постачання палива, електричної енергії та водопостачання;
Розробити та затвердити графіки обмеження відпуску тепла та теплоносія у разі обмеження постачання паливно-енергетичних ресурсів, в умовах надзвичайних ситуацій та при ліквідації технологічних порушень в системах теплопостачання;
Уточнити приєднані теплові навантаження, виконати перерахунок гідравлічного режиму (за необхідності), провести контроль відповідності розмірів встановлених розрахункових лімітних звужувальних пристроїв у споживачів теплової енергії, їх пломбування;
Забезпечити розробку температурного графіка центрального регулювання відпуску теплової енергії, режимних карт роботи теплового обладнання і мереж;
Провести ремонтні та профілактичні роботи на теплових, тепловикористальних установках та мережах у необхідних обсягах;
Провести налагоджувальні роботи з усунення порушень, виявлених у теплових та гідравлічних режимах роботи систем теплопостачання;
Виконати гідравлічні випробування котлоагрегатів, тепловикористальних установок, теплових мереж, систем опалення та ГВП власних об’єктів на щільність та міцність, провести їх промивку;
Виконати шурфування теплових мереж або застосувати інші методи контролю їх стану з метою з’ясування ступеня корозійного пошкодження трубопроводів;
Відновити антикорозійне покриття та теплову ізоляцію на трубопроводах теплових мереж;
Привести у справний технічний стан обладнання теплових пунктів, вузлів обліку теплової енергії, контрольно-вимірювальних пристроїв та автоматики;
Укомплектувати відповідні підрозділи обслуговувальним персоналом, провести його навчання та перевірку знань, протиаварійні тренування персоналу щодо ліквідації технологічних порушень у системах теплопостачання;
Укомплектувати робочі місця виробничого персоналу оперативною та технічною документацією;
Забезпечити накопичення палива відповідно до технологічних потреб;
Провести перевірку готовності теплових господарств до роботи в опалювальний період за участю представників Держенергонагляду у встановлені терміни, згідно з вимогами розділу X ППТГДООП.
Копію розпорядчого документа, яким затверджено план організаційно-технічних заходів з підготовки теплових господарств, необхідно надати до відповідного територіального органу Держенергонагляду в області до 01.08.2025.
Заздалегідь письмово повідомити територіальний орган Держенергонагляду щодо термінів роботи комісії з визначення стану готовності підпорядкованих теплових господарств до роботи в опалювальний період з наданням розпорядчого документу щодо затвердження складу комісії.
Крім того, рекомендуємо у разі потреби звернутися до відповідного підрозділу Держенергонагляду стосовно залучення державних інспекторів до огляду (оцінки) технічного стану енергетичного устаткування з метою надання рекомендацій щодо визначення оптимальних обсягів ремонтних та профілактичних робіт.
З приводу питань, які виникають в процесі підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2025/2026 років, пропонуємо звертатись до Управління за адресою:
вул. Володимира Мономаха, 17а, м. Дніпро, 49000
або E-mail: Dnipropetrovska@sies.gov.ua.