<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns="http://backend.userland.com/rss2">
	<channel>
		<title></title>
		<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua</link>
		<description></description>

		<item>
			<title>Понад 111,9 млн грн сплатила НСЗУ медзакладам Дніпропетровщини за кардіохірургічну допомогу</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/ponad-1119-mln-hrn-splatyla-nszu-medzakladam-dnipropetrovshchyny-za-kardiokhirurhichnu-dopomohu</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/ponad-1119-mln-hrn-splatyla-nszu-medzakladam-dnipropetrovshchyny-za-kardiokhirurhichnu-dopomohu</guid>
			<pubDate>Tue, 06 Oct 2026 15:05:18 +0300</pubDate>
			<description>Операції на серці та судинах — від стентування і встановлення кардіостимулятора до коронарного шунтування та складних втручань із використанням апарата штучного кровообігу — доступні пацієнтам безоплатно за Програмою медичних гарантій.

За інформаціією &amp;nbsp;НСЗУ Національна служба здоров&#039;я України&amp;nbsp; за сім місяців 2026 року загальна сума оплати 26 медичним закладам Івано-Франківської області за хірургічні послуги, надані пацієнтам із захворюваннями серця і судин, становить 73,60 млн грн.

Серед них найбільший обсяг оплати за надані пацієнтам медичні послуги отримали:

● КНП «Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради» — 29,64 млн грн;

● КНП «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради» — 27,34 млн грн;

● КНП «Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області» — 4,26 млн грн;

● КНП «Коломийська центральна районна лікарня» Коломийської міської ради — 2,46 млн грн;

● КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» — 1,40 млн грн.

Загалом по Україні, за даними ЕСОЗ станом на 15.08.2026, хірургічну допомогу при захворюваннях серця і судин отримали 58 981 пацієнт, серед них — 955 дітей. Від початку року дорослим і дітям надали 63 126 медичних послуг, зокрема 1 003 — дітям. Загальна сума оплати НСЗУ за період з січня по липень (включно) 2026 року склала понад 1,9 млрд грн, із них більше 68,6 млн грн — за допомогу дітям.

«Кардіохірургія — один із напрямів, які держава системно посилила у 2026 році в межах визначеного Урядом пріоритету «Здорове серце». І ми не просто збільшили фінансування. НСЗУ спільно з Асоціацією кардіохірургів України вперше запровадила градацію оплати залежно від складності втручання, віку та стану пацієнта. Для цього сформовано 36 нових груп складності, а тарифи на частину операцій зросли у 2–4 рази. Окремі коефіцієнти передбачено для дитячої кардіохірургії, а перебування пацієнта у відділенні інтенсивної терапії оплачується додатково. Також від початку року держава закуповує стент-системи не лише для ургентної допомоги, а й для планових операцій. Для нас принципово, щоб оплата ґрунтувалася на клінічній логіці та враховувала фактичний обсяг і складність наданої пацієнту допомоги. Це забезпечує закладам необхідний ресурс для проведення складних втручань, а пацієнтам — доступ до повного обсягу кардіохірургічного лікування, передбаченого Програмою медичних гарантій», — зазначає Голова НСЗУ Наталія Гусак.

Операції на серці та судинах дорослим і дітям проводять у медичних закладах, які мають договори з НСЗУ за пакетами «Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах» та «Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня».

Знайти медичний заклад, який має договір з НСЗУ за відповідним пакетом, можна на дашборді «Електронна карта місць надання послуг за Програмою медичних гарантій» https://nszu.gov.ua/dashboards/elektronna-karta-misc-nadannia-poslug-za-programoiu або за номером контакт-центру НСЗУ 16-77.

НСЗУ покриває весь необхідний обсяг медичної допомоги: консультації лікарів, лабораторні аналізи, інструментальні обстеження — ЕКГ, УЗД, КТ або МРТ за показаннями, ангіографію, а також – підготовку до операції, анестезію, хірургічне втручання, інтенсивну терапію за потреби, післяопераційне лікування, цілодобове медичне спостереження та харчування у стаціонарі.

Медичний заклад також забезпечує пацієнта необхідними лікарськими засобами, медичними виробами та витратними матеріалами. Йдеться про препарати з Національного переліку, ліки, які централізовано закуповує Міністерство охорони здоров’я або які фінансуються з державних і місцевих програм, а також медичні вироби та витратні матеріали відповідно до стандартів лікування.

Дорогі медичні вироби — зокрема штучні клапани серця, стенти, кардіостимулятори та оксигенатори — централізовано закуповуються за кошти державного бюджету і постачаються до лікарень. Для пацієнтів вони безоплатні. Перевірити наявність необхідних медичних виробів у лікарні можна через чатбот «Медичні закупівлі України» &amp;nbsp;https://t.me/medpro_ukraine_bot .

Операції проводять безоплатно як у планових, так і в ургентних випадках. Отримати допомогу можна за направленням лікаря, при доставленні бригадою екстреної медичної допомоги, переведенні з іншого медичного закладу або при самозверненні у невідкладному стані.

Якщо у лікарні вимагають оплатити операцію, іншу складову лікування або медичний виріб, необхідно звернутися до НСЗУ — зателефонувати за номером 16-77 або подати скаргу через електронну форму https://nszu.gov.ua/forma-skarha на сайті НСЗУ . Детально про алгоритм подання скарги за посиланням https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1234946638822612&amp;amp;id=100069218619806&amp;amp;mibextid=wwXIfr&amp;amp;rdid=KaUHgjP0JM4qwLkR#


	


&amp;nbsp;</description>
			<full-text>Операції на серці та судинах — від стентування і встановлення кардіостимулятора до коронарного шунтування та складних втручань із використанням апарата штучного кровообігу — доступні пацієнтам безоплатно за Програмою медичних гарантій.

За інформаціією &amp;nbsp;НСЗУ Національна служба здоров&#039;я України&amp;nbsp; за сім місяців 2026 року загальна сума оплати 26 медичним закладам Івано-Франківської області за хірургічні послуги, надані пацієнтам із захворюваннями серця і судин, становить 73,60 млн грн.

Серед них найбільший обсяг оплати за надані пацієнтам медичні послуги отримали:

● КНП «Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради» — 29,64 млн грн;

● КНП «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради» — 27,34 млн грн;

● КНП «Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області» — 4,26 млн грн;

● КНП «Коломийська центральна районна лікарня» Коломийської міської ради — 2,46 млн грн;

● КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» — 1,40 млн грн.

Загалом по Україні, за даними ЕСОЗ станом на 15.08.2026, хірургічну допомогу при захворюваннях серця і судин отримали 58 981 пацієнт, серед них — 955 дітей. Від початку року дорослим і дітям надали 63 126 медичних послуг, зокрема 1 003 — дітям. Загальна сума оплати НСЗУ за період з січня по липень (включно) 2026 року склала понад 1,9 млрд грн, із них більше 68,6 млн грн — за допомогу дітям.

«Кардіохірургія — один із напрямів, які держава системно посилила у 2026 році в межах визначеного Урядом пріоритету «Здорове серце». І ми не просто збільшили фінансування. НСЗУ спільно з Асоціацією кардіохірургів України вперше запровадила градацію оплати залежно від складності втручання, віку та стану пацієнта. Для цього сформовано 36 нових груп складності, а тарифи на частину операцій зросли у 2–4 рази. Окремі коефіцієнти передбачено для дитячої кардіохірургії, а перебування пацієнта у відділенні інтенсивної терапії оплачується додатково. Також від початку року держава закуповує стент-системи не лише для ургентної допомоги, а й для планових операцій. Для нас принципово, щоб оплата ґрунтувалася на клінічній логіці та враховувала фактичний обсяг і складність наданої пацієнту допомоги. Це забезпечує закладам необхідний ресурс для проведення складних втручань, а пацієнтам — доступ до повного обсягу кардіохірургічного лікування, передбаченого Програмою медичних гарантій», — зазначає Голова НСЗУ Наталія Гусак.

Операції на серці та судинах дорослим і дітям проводять у медичних закладах, які мають договори з НСЗУ за пакетами «Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах» та «Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня».

Знайти медичний заклад, який має договір з НСЗУ за відповідним пакетом, можна на дашборді «Електронна карта місць надання послуг за Програмою медичних гарантій» https://nszu.gov.ua/dashboards/elektronna-karta-misc-nadannia-poslug-za-programoiu або за номером контакт-центру НСЗУ 16-77.

НСЗУ покриває весь необхідний обсяг медичної допомоги: консультації лікарів, лабораторні аналізи, інструментальні обстеження — ЕКГ, УЗД, КТ або МРТ за показаннями, ангіографію, а також – підготовку до операції, анестезію, хірургічне втручання, інтенсивну терапію за потреби, післяопераційне лікування, цілодобове медичне спостереження та харчування у стаціонарі.

Медичний заклад також забезпечує пацієнта необхідними лікарськими засобами, медичними виробами та витратними матеріалами. Йдеться про препарати з Національного переліку, ліки, які централізовано закуповує Міністерство охорони здоров’я або які фінансуються з державних і місцевих програм, а також медичні вироби та витратні матеріали відповідно до стандартів лікування.

Дорогі медичні вироби — зокрема штучні клапани серця, стенти, кардіостимулятори та оксигенатори — централізовано закуповуються за кошти державного бюджету і постачаються до лікарень. Для пацієнтів вони безоплатні. Перевірити наявність необхідних медичних виробів у лікарні можна через чатбот «Медичні закупівлі України» &amp;nbsp;https://t.me/medpro_ukraine_bot .

Операції проводять безоплатно як у планових, так і в ургентних випадках. Отримати допомогу можна за направленням лікаря, при доставленні бригадою екстреної медичної допомоги, переведенні з іншого медичного закладу або при самозверненні у невідкладному стані.

Якщо у лікарні вимагають оплатити операцію, іншу складову лікування або медичний виріб, необхідно звернутися до НСЗУ — зателефонувати за номером 16-77 або подати скаргу через електронну форму https://nszu.gov.ua/forma-skarha на сайті НСЗУ . Детально про алгоритм подання скарги за посиланням https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1234946638822612&amp;amp;id=100069218619806&amp;amp;mibextid=wwXIfr&amp;amp;rdid=KaUHgjP0JM4qwLkR#


	


&amp;nbsp;</full-text>
			<category>Корисна інформація</category><category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Оголошення про прийом пропозицій щодо кандидатури Амбасадора-партнера з фізичної безбар&#039;єрності</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/oholoshennia-pro-pryiom-propozytsii-shchodo-kandydatury-ambasadora-partnera-z-fizychnoi-bezbariernosti</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/oholoshennia-pro-pryiom-propozytsii-shchodo-kandydatury-ambasadora-partnera-z-fizychnoi-bezbariernosti</guid>
			<pubDate>Tue, 06 Oct 2026 10:52:10 +0300</pubDate>
			<description>На виконання Національної стратегії із створення безбар&#039;єрного простору в Україні на період до 2030 року та в межах флагманського проєкту «Рух без бар’єрів», виконавчий комітет міської ради оголошує прийом пропозицій щодо кандидатури Амбасадора-партнера з фізичної безбар&#039;єрності територіальної громади.&amp;nbsp;

Хто такий Амбасадор-партнер? Амбасадор — це активний та вмотивований мешканець громади, який розуміє потреби різних груп населення (ветеранів, людей з інвалідністю, батьків із малолітніми дітьми, людей похилого віку, молоді тощо) і готовий виступати зв’язковою ланкою між мешканцями, місцевою владою та бізнесом.&amp;nbsp;

Основні завдання та напрями діяльності:

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Налагодження взаємодії між органом місцевого самоврядування, громадськістю та бізнесом у питаннях безбар&#039;єрності;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Поширення практичного досвіду та підтримка місцевих ініціатив з фізичної доступності;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Участь у роботі місцевої Ради безбар&#039;єрності та спільному моніторингу безбар&#039;єрних маршрутів громади.&amp;nbsp;

Звертаємо увагу: Амбасадор працює на громадських засадах, не обіймає посади в органі влади, не має спеціального правового статусу та не дублює повноваження посадових осіб.&amp;nbsp;

Вимоги та критерії до кандидатів:

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Активна громадянська позиція, мотивація та авторитет у своїй спільноті;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Розуміння реальних потреб мешканців і бар&#039;єрів, з якими вони стикаються;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Готовність долучатися до впровадження системних змін у громаді.&amp;nbsp;

Пропозиції щодо кандидатів можуть подаватися громадськими та ветеранськими організаціями, волонтерами, ОСББ, представниками бізнесу, а також у порядку самовисунення.&amp;nbsp;

Порядок та терміни подання пропозицій:

Пропозиції (із зазначенням ПІБ кандидата, контактних даних та короткого опису досвіду/мотивації) приймаються до 12 жовтня 2026 року включно:

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;У письмовій формі: до виконавчого комітету міської ради;

• &amp;nbsp; &amp;nbsp;В електронній формі: на офіційну електронну пошту виконавчого комітету vk-zmr@ukr.net.</description>
			<full-text>На виконання Національної стратегії із створення безбар&#039;єрного простору в Україні на період до 2030 року та в межах флагманського проєкту «Рух без бар’єрів», виконавчий комітет міської ради оголошує прийом пропозицій щодо кандидатури Амбасадора-партнера з фізичної безбар&#039;єрності територіальної громади.&amp;nbsp;

Хто такий Амбасадор-партнер? Амбасадор — це активний та вмотивований мешканець громади, який розуміє потреби різних груп населення (ветеранів, людей з інвалідністю, батьків із малолітніми дітьми, людей похилого віку, молоді тощо) і готовий виступати зв’язковою ланкою між мешканцями, місцевою владою та бізнесом.&amp;nbsp;

Основні завдання та напрями діяльності:

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Налагодження взаємодії між органом місцевого самоврядування, громадськістю та бізнесом у питаннях безбар&#039;єрності;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Поширення практичного досвіду та підтримка місцевих ініціатив з фізичної доступності;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Участь у роботі місцевої Ради безбар&#039;єрності та спільному моніторингу безбар&#039;єрних маршрутів громади.&amp;nbsp;

Звертаємо увагу: Амбасадор працює на громадських засадах, не обіймає посади в органі влади, не має спеціального правового статусу та не дублює повноваження посадових осіб.&amp;nbsp;

Вимоги та критерії до кандидатів:

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Активна громадянська позиція, мотивація та авторитет у своїй спільноті;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Розуміння реальних потреб мешканців і бар&#039;єрів, з якими вони стикаються;&amp;nbsp;

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;Готовність долучатися до впровадження системних змін у громаді.&amp;nbsp;

Пропозиції щодо кандидатів можуть подаватися громадськими та ветеранськими організаціями, волонтерами, ОСББ, представниками бізнесу, а також у порядку самовисунення.&amp;nbsp;

Порядок та терміни подання пропозицій:

Пропозиції (із зазначенням ПІБ кандидата, контактних даних та короткого опису досвіду/мотивації) приймаються до 12 жовтня 2026 року включно:

•&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;У письмовій формі: до виконавчого комітету міської ради;

• &amp;nbsp; &amp;nbsp;В електронній формі: на офіційну електронну пошту виконавчого комітету vk-zmr@ukr.net.</full-text>
			<category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>УВАГА! На території громади розпочинають осінню кампанія з пероральної імунізації диких м&#039;ясоїдних тварин проти сказу.</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/uvaha-na-terytorii-hromady-rozpochynaiut-osinniu-kampaniia-z-peroralnoi-imunizatsii-dykykh-miasoidnykh-tvaryn-proty-skazu</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/uvaha-na-terytorii-hromady-rozpochynaiut-osinniu-kampaniia-z-peroralnoi-imunizatsii-dykykh-miasoidnykh-tvaryn-proty-skazu</guid>
			<pubDate>Mon, 28 Sep 2026 10:27:36 +0300</pubDate>
			<description>Виконавчий комітет Зеленодольської міської ради повідомляємо, що протягом жовтня 2026 року на території нашої громади у межах виконання Плану протиепізоотичних заходів буде проводитися осіння кампанія з пероральної імунізації диких м&#039;ясоїдних тварин (лисиць, вовків, єнотоподібних собак) проти сказу.

Спеціальні групи розкладатимуть принади на узліссях, узбіччях доріг, у балках, біля річок та на сільськогосподарських угіддях за межами населених пунктів. Принада з вакциною є безпечною для тварин і людей. Вона має вигляд невеликого брикету розміром із сірникову коробку з різким запахом м&#039;ясокісткового борошна, який приваблює диких тварин. Всередині брикету міститься капсула з вакциною.

ВАЖЛИВО:


	❌ Не беріть принади в руки! Якщо тварина відчує запах людини, вона не з&#039;їсть брикет.
	👨‍👩‍👧‍👦 Проведіть роз&#039;яснювальні бесіди з дітьми, що піднімати сторонні предмети на вулиці чи на природі категорично заборонено (зокрема з міркувань мінної безпеки).


Збереження епізоотичного благополуччя нашої громади та захист від сказу — наша спільна справа! Дякуємо за розуміння.</description>
			<full-text>Виконавчий комітет Зеленодольської міської ради повідомляємо, що протягом жовтня 2026 року на території нашої громади у межах виконання Плану протиепізоотичних заходів буде проводитися осіння кампанія з пероральної імунізації диких м&#039;ясоїдних тварин (лисиць, вовків, єнотоподібних собак) проти сказу.

Спеціальні групи розкладатимуть принади на узліссях, узбіччях доріг, у балках, біля річок та на сільськогосподарських угіддях за межами населених пунктів. Принада з вакциною є безпечною для тварин і людей. Вона має вигляд невеликого брикету розміром із сірникову коробку з різким запахом м&#039;ясокісткового борошна, який приваблює диких тварин. Всередині брикету міститься капсула з вакциною.

ВАЖЛИВО:


	❌ Не беріть принади в руки! Якщо тварина відчує запах людини, вона не з&#039;їсть брикет.
	👨‍👩‍👧‍👦 Проведіть роз&#039;яснювальні бесіди з дітьми, що піднімати сторонні предмети на вулиці чи на природі категорично заборонено (зокрема з міркувань мінної безпеки).


Збереження епізоотичного благополуччя нашої громади та захист від сказу — наша спільна справа! Дякуємо за розуміння.</full-text>
			<category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Трудовий договір з нефіксованим робочим часом</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/trudovyi-dohovir-z-nefiksovanym-robochym-chasom</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/trudovyi-dohovir-z-nefiksovanym-robochym-chasom</guid>
			<pubDate>Tue, 22 Sep 2026 09:43:43 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</full-text>
			<category>Новини ГУ Держпраці</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Інформаційна кампанія щодо забезпечення фізичної безбар’єрності з метою інтеграції принципів доступності до місцевих програмних та стратегічних документів</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/informatsiina-kampaniia-shchodo-zabezpechennia-fizychnoi-bezbariernosti-z-metoiu-intehratsii-pryntsypiv-dostupnosti-do-mistsevykh-prohramnykh-ta-stratehichnykh-dokumentiv</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/informatsiina-kampaniia-shchodo-zabezpechennia-fizychnoi-bezbariernosti-z-metoiu-intehratsii-pryntsypiv-dostupnosti-do-mistsevykh-prohramnykh-ta-stratehichnykh-dokumentiv</guid>
			<pubDate>Mon, 21 Sep 2026 10:02:40 +0300</pubDate>
			<description>Новина «Стратегічне планування безбар’єрності: 5 кроків для громади»&amp;nbsp;

Для кожної громади безбар’єрність має бути частиною загального планування розвитку. Тому важливо включати відповідні цілі та завдання до Стратегії розвитку громади. Водночас вони мають відповідати шістьом напрямам Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору до 2030 року та враховувати реальні потреби людей у конкретній громаді.&amp;nbsp;


	


Крок 1. Зрозуміти, які бар’єри є в громаді Почати варто з простого питання: що саме заважає людям повноцінно користуватися простором, послугами та можливостями громади? Для цього потрібно проаналізувати результати щорічного моніторингу безбар’єрності, дані про доступність інфраструктури та послуг, звернення жителів. Важливо почути самих людей — громадські організації, людей з інвалідністю, ветеранів і ветеранок, людей старшого віку, батьків із маленькими дітьми та інших людей, які постійно або час від часу стикаються з бар’єрами. Уповноважений з безбар’єрності в громаді координує цю роботу: збирає пропозиції до плану та стратегії, стежить за їх виконанням і доповідає про результати Місцевій раді безбар’єрності.

Крок 2. Визначити пріоритети разом із Місцевою радою безбар’єрності Зібрана інформація допомагає громаді визначити, що потрібно змінити в першу чергу. Місцева рада безбар’єрності — майданчик, де представники місцевого самоврядування, громадськості та інших заінтересованих сторін можуть разом визначити основні виклики та пріоритети. Такий підхід допомагає врахувати реальні потреби людей ще до того, як громада ухвалить рішення.&amp;nbsp;

Крок 3. Включити безбар’єрність у Стратегію розвитку громади Цілі та завдання з безбар’єрності у Стратегії розвитку громади мають відповідати шістьом напрямам Національної стратегії:&amp;nbsp;

• фізична;&amp;nbsp;

• інформаційна;&amp;nbsp;

• цифрова;&amp;nbsp;

• суспільно-громадянська;&amp;nbsp;

• освітня;&amp;nbsp;

• економічна безбар’єрність.&amp;nbsp;

Водночас кожна громада сама визначає, на чому варто зосередитися насамперед — залежно від своїх потреб і особливостей.&amp;nbsp;

Крок 4. Перетворити цілі на конкретні проєкти та передбачити кошти Кожна ціль має перетворюватися на конкретні дії: що саме зробити, коли, хто відповідає, як виміряти результат і джерела фінансування. Важливо, щоб Стратегія розвитку, план заходів, місцеві програми та бюджет були пов’язані між собою. Тоді безбар’єрність не залишатиметься лише задекларованою ціллю, а перетворюватиметься на конкретні зміни. Для залучення інвестицій громади можуть використовувати екосистему DREAM. Також громади можуть отримати практичну підтримку Центру експертизи, який працює на основі досвіду першої та другої черг «Руху без бар’єрів».&amp;nbsp;

Центр допомагає на всіх етапах — від планування та проєктування безбар’єрних маршрутів до пошуку грантових можливостей для реалізації проєктів. Подати запит до Центру експертизи можна за адресою: barrierfreeroots@gmail.com &amp;nbsp;

Крок 5. Перевіряти результат та вдосконалювати рішення Важливо не просто порахувати, скільки заходів виконано, а перевірити головне: чи стало людям справді простіше користуватися просторами, послугами та можливостями громади. До оцінки результатів варто залучати Місцеву раду безбар’єрності, амбасадорів з безбар’єрності, громадські організації та самих жителів. Якщо моніторинг показує нові виклики або те, що певне рішення не працює належним чином, громада може оновити свої пріоритети та заходи. Графічні матеріали за посиланням:&amp;nbsp;https://drive.google.com/drive/folders/1VBy79BlTu4g456tarMJJ17OCBRyMn_Xz?ths=true&amp;nbsp;

&amp;nbsp;Публікація на ФБ-сторінці Мінрегіону: https://www.facebook.com/MinregionUkraine/posts/pfbid022CxzDTcbCLsCiPjWMr8beiw25C3CZ8g5xBHUYDqA9LmFp3x63dinqBsDjMddcUspl?rdid=wPc6LuhCDzPies4F#&amp;nbsp;</description>
			<full-text>Новина «Стратегічне планування безбар’єрності: 5 кроків для громади»&amp;nbsp;

Для кожної громади безбар’єрність має бути частиною загального планування розвитку. Тому важливо включати відповідні цілі та завдання до Стратегії розвитку громади. Водночас вони мають відповідати шістьом напрямам Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору до 2030 року та враховувати реальні потреби людей у конкретній громаді.&amp;nbsp;


	


Крок 1. Зрозуміти, які бар’єри є в громаді Почати варто з простого питання: що саме заважає людям повноцінно користуватися простором, послугами та можливостями громади? Для цього потрібно проаналізувати результати щорічного моніторингу безбар’єрності, дані про доступність інфраструктури та послуг, звернення жителів. Важливо почути самих людей — громадські організації, людей з інвалідністю, ветеранів і ветеранок, людей старшого віку, батьків із маленькими дітьми та інших людей, які постійно або час від часу стикаються з бар’єрами. Уповноважений з безбар’єрності в громаді координує цю роботу: збирає пропозиції до плану та стратегії, стежить за їх виконанням і доповідає про результати Місцевій раді безбар’єрності.

Крок 2. Визначити пріоритети разом із Місцевою радою безбар’єрності Зібрана інформація допомагає громаді визначити, що потрібно змінити в першу чергу. Місцева рада безбар’єрності — майданчик, де представники місцевого самоврядування, громадськості та інших заінтересованих сторін можуть разом визначити основні виклики та пріоритети. Такий підхід допомагає врахувати реальні потреби людей ще до того, як громада ухвалить рішення.&amp;nbsp;

Крок 3. Включити безбар’єрність у Стратегію розвитку громади Цілі та завдання з безбар’єрності у Стратегії розвитку громади мають відповідати шістьом напрямам Національної стратегії:&amp;nbsp;

• фізична;&amp;nbsp;

• інформаційна;&amp;nbsp;

• цифрова;&amp;nbsp;

• суспільно-громадянська;&amp;nbsp;

• освітня;&amp;nbsp;

• економічна безбар’єрність.&amp;nbsp;

Водночас кожна громада сама визначає, на чому варто зосередитися насамперед — залежно від своїх потреб і особливостей.&amp;nbsp;

Крок 4. Перетворити цілі на конкретні проєкти та передбачити кошти Кожна ціль має перетворюватися на конкретні дії: що саме зробити, коли, хто відповідає, як виміряти результат і джерела фінансування. Важливо, щоб Стратегія розвитку, план заходів, місцеві програми та бюджет були пов’язані між собою. Тоді безбар’єрність не залишатиметься лише задекларованою ціллю, а перетворюватиметься на конкретні зміни. Для залучення інвестицій громади можуть використовувати екосистему DREAM. Також громади можуть отримати практичну підтримку Центру експертизи, який працює на основі досвіду першої та другої черг «Руху без бар’єрів».&amp;nbsp;

Центр допомагає на всіх етапах — від планування та проєктування безбар’єрних маршрутів до пошуку грантових можливостей для реалізації проєктів. Подати запит до Центру експертизи можна за адресою: barrierfreeroots@gmail.com &amp;nbsp;

Крок 5. Перевіряти результат та вдосконалювати рішення Важливо не просто порахувати, скільки заходів виконано, а перевірити головне: чи стало людям справді простіше користуватися просторами, послугами та можливостями громади. До оцінки результатів варто залучати Місцеву раду безбар’єрності, амбасадорів з безбар’єрності, громадські організації та самих жителів. Якщо моніторинг показує нові виклики або те, що певне рішення не працює належним чином, громада може оновити свої пріоритети та заходи. Графічні матеріали за посиланням:&amp;nbsp;https://drive.google.com/drive/folders/1VBy79BlTu4g456tarMJJ17OCBRyMn_Xz?ths=true&amp;nbsp;

&amp;nbsp;Публікація на ФБ-сторінці Мінрегіону: https://www.facebook.com/MinregionUkraine/posts/pfbid022CxzDTcbCLsCiPjWMr8beiw25C3CZ8g5xBHUYDqA9LmFp3x63dinqBsDjMddcUspl?rdid=wPc6LuhCDzPies4F#&amp;nbsp;</full-text>
			<category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Щодо безпеки водіїв, які здійснюють доставку товарів</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/shchodo-bezpeky-vodiiv-iaki-zdiisniuiut-dostavku-tovariv</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/shchodo-bezpeky-vodiiv-iaki-zdiisniuiut-dostavku-tovariv</guid>
			<pubDate>Tue, 15 Sep 2026 09:46:39 +0300</pubDate>
			<description>Зеленодольська міська рада звертається до керівників та відповідальних осіб суб’єктів роздрібної торгівлі Зеленодольської міської територіальної громади з проханням приділяти особливу увагу безпеці водіїв, які здійснюють доставку товарів.

Просимо:


	Перед початком рейсу та під час його виконання оперативно інформувати водіїв про актуальну ситуацію на маршруті.
	У разі виникнення загрози військового характеру (обстрілів, повітряної тривоги, інших загроз) за потреби змінювати маршрут доставки або зупинятися в безпечному місці.


Дотримання цих рекомендацій допоможе зменшити ризики для життя та здоров’я водіїв.

Просимо довести цю інформацію до відома всіх відповідальних працівників та водіїв, які здійснюють доставку товарів.

Зеленодольська міська рада</description>
			<full-text>Зеленодольська міська рада звертається до керівників та відповідальних осіб суб’єктів роздрібної торгівлі Зеленодольської міської територіальної громади з проханням приділяти особливу увагу безпеці водіїв, які здійснюють доставку товарів.

Просимо:


	Перед початком рейсу та під час його виконання оперативно інформувати водіїв про актуальну ситуацію на маршруті.
	У разі виникнення загрози військового характеру (обстрілів, повітряної тривоги, інших загроз) за потреби змінювати маршрут доставки або зупинятися в безпечному місці.


Дотримання цих рекомендацій допоможе зменшити ризики для життя та здоров’я водіїв.

Просимо довести цю інформацію до відома всіх відповідальних працівників та водіїв, які здійснюють доставку товарів.

Зеленодольська міська рада</full-text>
			<category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Інформація щодо податкового законодавства. Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон)</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/informatsiia-shchod-o-podatkovoho-zakonodavstva-holovne-upravlinnia-dp-s-u-dnipropetrovskii-oblasti-kryvorizkyi-rehion</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/informatsiia-shchod-o-podatkovoho-zakonodavstva-holovne-upravlinnia-dp-s-u-dnipropetrovskii-oblasti-kryvorizkyi-rehion</guid>
			<pubDate>Fri, 11 Sep 2026 15:10:00 +0300</pubDate>
			<description>Допомога постраждалому бізнесу: ДПС запускає в регіонах «гарячі лінії» для оперативних консультацій

Бізнес, який постраждав через війну, має отримувати допомогу швидко і без зайвої бюрократії. Державна податкова служба запускає для допомоги постраждалим підприємцям «гарячі лінії» в регіонах. Про це повідомила в. о. Голови Державної податкової служби Леся Карнаух.

Всі необхідні контакти:

https://tax.gov.ua/others/kontakti/garyachi-linii-teritorialnih-organiv-dps-dlya-pidtrimki-biznesu

«Після обстрілу перша реакція – шок. І в цей момент точно підприємці не завжди розуміють, куди бігти і що робити, зокрема й із податковими питаннями. Тому прошу бізнес, який постраждав, не зволікати – звертайтеся до наших фахівців. Наші спеціалісти оперативно допоможуть розібратися з додатковими питаннями та підкажуть ефективний алгоритм дій», – сказала очільниця ДПС.

Зокрема, як діяти якщо:

- через бойові дії втрачено або пошкоджено майно;

- знищено чи втрачено документи;

- довелося призупинити діяльність;

- підприємство або виробництво релокували;

- виникли труднощі з виконанням податкових обов’язків;

- війна спричинила інші збитки чи ускладнення для роботи бізнесу.

«Гарячі лінії» – черговий захід ДПС із підтримки постраждалого бізнесу.

Бізнес також завжди може звернутися за допомогою до Офісів податкових консультантів.

https://tax.gov.ua/others/kontakti/ofis-podatkovih-konsultantiv

Крім того, ДПС активно реалізовує механізми існуючої податкової підтримки.

https://tax.gov.ua/biznes-postrajdav-vid-viyni-mehanizmi-podatkovoi-pidtrimki/1043994.html

«Ми робимо все можливе, щоб комунікація з податковою для постраждалого бізнесу була зрозумілою, оперативною та максимально практичною. Не залишаємо бізнес сам на сам з проблемами, які принесла російська агресія», – сказала Леся Карнаух.


	


Чи оподатковується відшкодування моральної шкоди

Отримали компенсацію за завдану моральну шкоду? Чи потрібно сплачувати з неї податки, залежить від підстави виплати та її розміру.

За загальним правилом відшкодування моральної шкоди включається до оподатковуваного доходу фізичної особи. Водночас Податковий кодекс передбачає виняток для компенсації, розмір якої визначений рішенням суду.

Коли компенсація не оподатковується?

Якщо говоримо саме про відшкодування моральної шкоди, то Податковий кодекс України передбачає, що не оподатковується:

- відшкодування моральної шкоди за рішенням суду – у межах чотирьох мінімальних зарплат на 1 січня відповідного року, тобто у 2026 році до 34 588 грн;

- відшкодування моральної шкоди у розмірі, прямо визначеному законом;

- окремо не включаються до оподатковуваного доходу суми, які держава відшкодовує через незаконні рішення, дії чи бездіяльність органів досудового розслідування, прокуратури або суду;

- окремий виняток також передбачений для виплат із держбюджету за рішеннями іноземних юрисдикційних органів, зокрема Європейського суду з прав людини.

Якщо суд присудив більшу суму

Якщо компенсація перевищує 34 588 грн, оподатковується не вся сума, а лише сума перевищення.

У 2026 році мінімальна заробітна плата становить 8 647 грн. Отже, неоподатковуваний розмір відшкодування моральної шкоди за рішенням суду становить 34 588 грн.

Наприклад, якщо за рішенням суду людині присуджено 50 тис. грн моральної шкоди:

- 34 588 грн не оподатковуються;

- 15 412 грн підлягають оподаткуванню.

Із суми перевищення сплачуються:

- податок на доходи фізичних осіб – 18 %;

- військовий збір – 5 %.

Хто сплачує податки і чи потрібно подавати декларацію?

Якщо компенсацію виплачує юридична особа, яка є податковим агентом, саме вона утримує ПДФО та військовий збір із оподатковуваної частини компенсації та перераховує їх до бюджету. Отримувачу окремо сплачувати ці податки не потрібно. Подавати річну декларацію лише через отримання такої компенсації також не потрібно, якщо всі належні податки утримав податковий агент. Доходи, отримані виключно від податкових агентів, самі по собі не створюють обов’язку подавати декларацію.

Якщо ж оподатковувану компенсацію виплачує особа, яка не є податковим агентом, отримувач має включити такий дохід до річної декларації та самостійно сплатити ПДФО і військовий збір.

А якщо відшкодування моральної шкоди виплачується не за рішенням суду і для такої виплати законом не передбачено окремого звільнення, вся отримана сума оподатковується на загальних підставах. Якщо компенсацію виплачує особа, яка не є податковим агентом, такий дохід також потрібно задекларувати.

&amp;nbsp;

Підтримка постраждалого бізнесу: ключова тема зустрічі очільниці ДПС із ACC

ДПС активно вже змінює підхід до компаній, які постраждали від російських атак. Щоб податкові питання не ставали додатковою проблемою. Про це зазначила в. о. Голови ДПС Леся Карнаух під час зустрічі з компаніями – членами АСС.

«В умовах постійних атак ворога український бізнес дуже часто за мить втрачає все, що будували роками. І держава має реальними заходами допомогти пройти шлях відновлення тим, хто, попри воєнні виклики, не опускає руки. Саме з цього почали розмову з членами Американської торговельної палати в Україні. За даними ACC, понад 90 % її компаній – членів повністю функціонують попри війну, і майже половина – мають пошкодження через російську агресію», – сказала Леся Карнаух.

ДПС напрацювала великий комплекс заходів, щоб спростити роботу бізнесу, який постраждав від російських атак. Зокрема, йдеться про чітку ідентифікацію постраждалого бізнесу в системах ДПС та створення окремого переліку; врахування наслідків обстрілів при оцінці податкових ризиків, мінімум паперової бюрократії. Змінюємо підхід до перевірок – лише за наявності конкретних ризиків; а також максимальний персональний супровід бізнесу, який зазнав критичних пошкоджень.

Це все те, що ДПС вже може робити без внесення змін до законодавства. Леся Карнаух закликала компанії – членів АСС надати до ДПС конкретні реальні пропозиції, де податкова може ще економити час та зусилля бізнесу. І головне тут, щоб кожна сторона працювала з чітким усвідомленням своєї відповідальності: без маніпуляцій та з чесною сплатою податків до бюджету.

«Також попросила поділитися практичною інформацією про те, як сьогодні документуються наслідки російських атак. Зокрема, скільки часу займає обстеження пошкодженого майна, які дані фіксуються в актах, як працює внесення інформації до Реєстру пошкодженого та знищеного майна та які відомості містить сертифікат ТПП про форс-мажор», – сказала вона.

Окремий блок – питання трансфертного ціноутворення.

Тут ДПС вже працює над оновленням правил, які б відповідали міжнародним стандартам ОЕСР та BEPS. Напрацювали законопроєкт і проводимо консультації щодо його положень з бізнесом та міжнародними експертами.

Розвиваємо механізм APA щодо попереднього узгодження ціноутворення. Щоб запобігати можливим спорам та подвійному оподаткуванню.

Торкнулися також питання щодо судових спорів за участі ДПС. Вже маємо позитивну динаміку. Їх кількість порівняно з минулим роком скоротилася на 19 %.

&amp;nbsp;

Коли податок на нерухомість не сплачується

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Власники нерухомості, яка постраждала внаслідок бойових дій, можуть не сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Умови залежать від характеру пошкоджень, а ключове значення має інформація, внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією росії проти України (далі – Реєстр).

Якщо майно потребує капремонту або реконструкції

Податок не нараховується та не сплачується за пошкоджені житлові та нежитлові об’єкти нерухомості, які потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації.

Термін дії пільги:

Початок: з 1-го числа місяця, у якому факт пошкодження зафіксовано в Реєстрі.

Кінець: до 1-го числа місяця, наступного за тим, у якому об’єкт відремонтовано та визнано придатним для проживання або використання за цільовим призначенням.

Важливо для застосування цієї норми – факт пошкодження має бути зафіксований саме в Реєстрі.

Порядок подання інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно визначений постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 року № 380. Він поширюється на фізичних та юридичних осіб, чия нерухомість була пошкоджена або знищена внаслідок війни починаючи з 19 лютого 2014 року.

Категорії пошкодження нерухомості

Законодавство розрізняє пошкоджене та знищене майно.

Пошкодженим вважається об’єкт, який можна відновити шляхом ремонту чи реконструкції.

Знищене майно – це об’єкт, який став непридатним для використання за призначенням, а його відновлення неможливе або економічно недоцільне.

Окремо визначено категорії пошкоджень:

- І категорія – об’єкти зі ступенем пошкодження орієнтовно до 40 %, які потребують лише поточного ремонту;

- ІІ категорія – об’єкти зі ступенем пошкодження орієнтовно 41–80 %, які потребують капітального ремонту або реконструкції;

- ІІІ категорія – об’єкти зі ступенем пошкодження 81–100%, які є непридатними для використання та потребують демонтажу (ліквідації).

Власники пошкодженої нерухомості ІІ або ІІІ категорії мають право на застосування податкової пільги за наявності відповідних відомостей у Реєстрі.

Для об’єктів ІІ категорії також має бути призупинена їх експлуатація на час проведення капітального ремонту, реконструкції чи реставрації.

Що відбувається після відновлення майна

Після відновлення майна податковий обов’язок поновлюється.

Якщо нерухомість або її частина відремонтована та введена в експлуатацію, власник знову має сплачувати податок на нерухоме майно.

Якщо пошкодження незначні

Для нерухомості, яка внаслідок бойових дій зазнала незначних пошкоджень, але залишається придатною для проживання або використання за цільовим призначенням і потребує лише поточного ремонту, діє інший механізм.

У такому випадку сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:

- встановлювати ставку податку на нерухоме майно у меншому за встановлений розмір для відповідного типу нерухомості на цій території;

- повністю звільняти від сплати податку.

Тобто звільнення від податку або зменшена ставка не застосовуються автоматично.

Власнику варто перевірити рішення відповідної місцевої ради чи військової адміністрації.

Платники податку також можуть звертатися до органу місцевого самоврядування або військової адміністрації щодо встановлення відповідної ставки для пошкодженого об’єкта.

Такі рішення набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо не встановлено пізніший строк.


	


Продали банківське золото чи срібло: чи потрібно сплачувати податки

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Придбали у банку золото, срібло чи інший банківський метал, а згодом вирішили його продати? Дохід від такого продажу не оподатковується ПДФО та військовим збором.

Банківські метали – це валютні цінності. До них, зокрема, відносяться золото, срібло, платина та метали платинової групи, доведені до найвищих проб у зливках і порошках та такі, що мають сертифікат якості, а також монети, вироблені з дорогоцінних металів.

Податковий кодекс України передбачає, що доходи від операцій з валютними цінностями, до яких належать і банківські метали, не включаються до загального місячного або річного оподатковуваного доходу фізичної особи. Тому дохід від продажу фізичною особою придбаних у банку банківських металів ПДФО не оподатковується.

А як щодо військового збору?

Військовий збір також не сплачується. Доходи, які відповідно до Податкового кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи, звільняються й від оподаткування військовим збором, крім окремих прямо визначених Кодексом випадків.

Чи потрібно подавати декларацію?

Якщо протягом року ви отримували лише дохід від продажу банківських металів, подавати через нього річну декларацію про майновий стан і доходи не потрібно.

Водночас якщо у вас виник обов’язок подати декларацію з інших підстав – наприклад, через отримання іноземних доходів або доходів від операцій з інвестиційними активами, – у такій декларації разом з іншими доходами потрібно зазначити і дохід від продажу банківських металів.

Важливо: ці правила стосуються саме банківських металів. ювелірні та побутові вироби із золота, срібла чи інших дорогоцінних металів не слід автоматично прирівнювати до банківських металів лише через матеріал, з якого вони виготовлені.

Отже, якщо фізична особа продала придбані у банку банківські метали, ПДФО та військовий збір з такого доходу не сплачуються, а подавати декларацію лише через такий продаж не потрібно.


	


ДПС запрошує взяти участь в опитуванні щодо безбар’єрності взаємодії та доступності послуг

Запрошуємо взяти участь в анонімному опитуванні, яке проводить Державна податкова служба України для оцінки потреб осіб з інвалідністю та осіб з інвалідністю внаслідок війни щодо фізичної, інформаційної та цифрової доступності (безбар’єрності) взаємодії та послуг в органах ДПС.

ДПС прагне зробити отримання інформації та податкових послуг зручним і доступним для всіх. Саме тому нам важливо почути вашу думку: які сервіси та канали комунікації працюють добре, а що варто покращити.

Учасники опитування можуть поділитися своїм досвідом взаємодії з органами ДПС, зокрема щодо доступності приміщень, отримання необхідної інформації, користування електронними ресурсами й спілкування з працівниками служби.

Заповнення анкети займе близько 15 хвилин.

Анкета доступна за посиланням: http://tax.gov.ua/anketa/?3368798189.

Долучитися до опитування можна з 10 по 27 вересня 2026 року включно.

У разі виникнення технічних проблем з доступом до анкети – звертайтесь за телефоном: (044) 281-30-29.

Результати опитування будуть оприлюднені на вебпорталі ДПС одразу після їх опрацювання.


	


Надходження єдиного внеску за 8 місяців зросли на 18,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року

502,6 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надійшло у січні – серпні 2026 року. Це на 18,7 %, або на 79,1 млрд грн, більше, ніж за аналогічний період минулого року. Тоді надходження становили 423,5 млрд гривень.

Єдиний внесок є важливою складовою системи соціального страхування. Саме за рахунок цих коштів забезпечується фінансування пенсійних виплат, допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, страхових виплат у разі нещасних випадків на виробництві та інших соціальних гарантій, визначених законодавством.

Водночас сплата єдиного внеску безпосередньо впливає на соціальні права працівників. Сплачені внески формують страховий стаж, який є важливим для призначення пенсії та отримання окремих видів соціальних виплат.

Платниками єдиного внеску є роботодавці – юридичні та фізичні особи, які використовують найману працю, а також фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Як перевірити стан розрахунків

Перевірити стан розрахунків з бюджетом можна:

- у приватній частині Електронного кабінету на вебпорталі ДПС у розділі «Стан розрахунків з бюджетом»;

- через мобільний застосунок «Моя податкова»;

- особисто або через представника, звернувшись до центру обслуговування платників за місцем реєстрації.


	


Продаж фізичною особою нерухомого або рухомого майна: оподаткування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) нагадує про особливості оподаткування податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовим збором (ВЗ) продажу нерухомого або рухомого майна.

Застосування ставок ПДФО і ВЗ у разі продажу:

► нерухомості (квартири, житлового будинку, певної земельної ділянки):

- 0 % ПДФО – якщо це перший продаж у році і майно перебувало у власності понад 3 роки (крім успадкованого майна);

- 5 % ПДФО + 5 % ВЗ – якщо це другий продаж за рік або майно було у власності менше 3 років, а також при першому продажу інших об’єктів нерухомості, крім зазначених.

► рухомого майна (легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів):

- 0 % ПДФО – перший продаж у році.

- 5 % ПДФО – другий продаж.

- 18 % ПДФО + 5 % ВЗ – третій і кожен наступний.

► інших транспортних засобів (крім легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда):

- 5 % ПДФО – перший та другий продаж у році.

- 18 % ПДФО + 5 % ВЗ – третій і кожен наступний.


	


КНЕДП ДПС впроваджує новий криптографічний стандарт «Купина»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

З 26 серпня 2026 року Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (КНЕДП ДПС) розпочинає формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів із використанням нового національного криптографічного стандарту «Купина» (алгоритму ДСТУ 4145-2002 із застосуванням ґеш-функції відповідно до ДСТУ 7564:2014).

Для коректної роботи програмного забезпечення і підписання електронних документів радимо користувачам КНЕДП ДПС завантажити та додати до «файлового сховища сертифікатів» нові технологічні сертифікати.

Нові технологічні сертифікати КНЕДП ДПС доступні для завантаження за посиланням.

Повний перелік актуальних технологічних сертифікатів КНЕДП ДПС розміщено у вкладці «Сертифікати Надавача» розділу «Пошук сертифікатів та СВС» на вебсайті КНЕДП ДПС: https://ca.tax.gov.ua/certs-crls.

Водночас звертаємо увагу: сертифікати, сформовані за попереднім стандартом ГОСТ 34.311-95, залишатимуться дійсними та можуть використовуватися до закінчення строку їх чинності.

Це дасть змогу забезпечити безперервність електронної взаємодії та уникнути зупинки інформаційного обміну.

Тож користувачам не потрібно достроково замінювати чинні сертифікати. Інформаційно-комунікаційні системи ДПС одночасно підтримуватимуть обидва стандарти.


	


Резидент Дефенс Сіті: застосування пільгових правил

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Застосування пільгових правил щодо оподаткування податком на прибуток підприємств (податок) резидента Дефенс Сіті (звільнення від оподаткування) здійснюється за умови одночасного виконання таких вимог:

1) платник податку має статус резидента Дефенс Сіті;

2) платник податку не є резидентом Дія Сіті;

3) платник податку не нараховує і не виплачує дивіденди (прирівняні до них платежі) на користь власників корпоративних прав, крім випадків, якщо дивіденди (прирівняні до них платежі) підлягають сплаті до державного бюджету або якщо власниками корпоративних прав є державні підприємства, установи, організації або господарські товариства, 100 відс. акцій (часток) яких належать державі або іншому господарському товариству, 100 відс. акцій (часток) якого належать державі;

4) відсутні встановлені факти порушення платником податків податкових обов’язків щодо подання звітності та/або документів (повідомлень), передбачених статтями 39 і 39 прим. 2 ПКУ.

У разі відповідності умовам надання пільги для застосування права на звільнення від оподаткування прибутку платника податку на прибуток підприємств резидент Дефенс Сіті обов’язково подає до контролюючого органу заяву. Заява про звільнення від оподаткування прибутку подається платником податку у довільній формі до контролюючого органу за місцем реєстрації такого платника податку у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 ПКУ.

Нагадаємо, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги (п. 42.4 ст. 42 ПКУ).

Якщо за результатами розгляду заяви встановлено, що платник податку не має статусу резидента Дефенс Сіті, є резидентом Дія Сіті або, якщо під час подання заяви не дотримано встановлений порядок, то контролюючий орган відмовляє у задоволенні заяви про звільнення від оподаткування прибутку.

У разі якщо контролюючим органом протягом 10 робочих днів з дня отримання заяви про звільнення від оподаткування прибутку не надано відмову у застосуванні такого звільнення, така заява вважається прийнятою. Повідомлення про відмову у наданні звільнення від оподаткування прибутку надається платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному п. 42.4 ст.42 ПКУ.

Довідково: п. 76 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПКУ).


	


Мінімальна зарплата - державна соціальна гарантія

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) нагадує.

Заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Джерелом коштів на оплату праці працівників госпрозрахункових підприємств є частина доходу та інші кошти, одержані внаслідок їх господарської діяльності.

Оплата праці працівників підприємства здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються підприємством після виконання зобов’язань щодо оплати праці.

Контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють:

- центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю;

- податкові органи.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

У разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючі органи здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків (особи).

Звертаємо увагу: враховуючи те, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то контролюючі органи мають право здійснювати контроль за її нарахуванням, утриманням з її розміру податку на доходи фізичних осіб.

Довідково: ст. 1, ст. 3, ст. 3 прим. 1, ст. 4, ст. 15 ст. 35 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» (із змінами та доповненнями); п. 75.1 ст. 75, п. 80.1 та п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України.


	


Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства.

Питання були стосовно механізму дій суб’єктів господарювання при втраченому або пошкодженому майну через бойові дії, отримання податкової знижки за навчання, отримання адміністративних послуг в ЦОП, а також запитували про роботу Офісу податкових консультантів, оформлення трудових відносин з найманими працівниками та інше.

Нагадали про безбарьєрність отримання послуг в податкових органах та Національну стратегії доходів до 2030 року.

На всі поставлені питання були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

&amp;nbsp;

Коментар щодо механізму підтримки бізнесу

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

Начальник Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровської області Ганна Познякова надала інтерв’ю представникам газети «Весь Кривий Ріг» щодо механізму підтримки бізнесу який постраждав через бойові дії.

Державна податкова служба України запустила механізм підтримки суб’єктів господарювання, майно яких було пошкоджено або знищено внаслідок бойових дій.

Мета такого механізму - допомогти бізнесу розібратися з податковими питаннями, що виникають через втрату або пошкодження майна, та забезпечити можливість отримати необхідну консультаційну допомогу.

Для оперативної взаємодії з представниками бізнесу в територіальних органах ДПС працюють «гарячі лінії». Фахівці надають роз’яснення щодо особливостей виконання податкових обов’язків у разі пошкодження або знищення майна, документального підтвердження таких обставин та застосування передбачених законодавством механізмів підтримки.

Звернутися за консультацією можна за телефонами «гарячих ліній» територіальних органів ДПС. Актуальна інформація про номери телефонів розміщується на субсайтах територіальних органів ДПС.

&amp;nbsp;

Засіданні міської робочої групи з питань справляння та сплати податку на доходи фізичних осіб

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Криворізький район) інформує.

Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняли участь у засіданні міської робочої групи з питань справляння та сплати податку на доходи фізичних осіб і виконання показників доходів бюджету міста.

Під час засідання обговорили стан надходжень податку на доходи фізичних осіб до бюджету громади, а також питання забезпечення виконання планових показників доходної частини бюджету, а також дотримання податкового законодавства під час виплати заробітної плати працівникам.

За результатами обговорення вирішені подальші заходи, спрямовані на посилення контролю за дотриманням законодавства у сфері оплати праці та забезпечення належного надходження податку на доходи фізичних осіб до бюджету громади.

Легальна зайнятість та своєчасна сплата податків є важливими складовими стабільного наповнення бюджету та соціально-економічного розвитку громади.</description>
			<full-text>Допомога постраждалому бізнесу: ДПС запускає в регіонах «гарячі лінії» для оперативних консультацій

Бізнес, який постраждав через війну, має отримувати допомогу швидко і без зайвої бюрократії. Державна податкова служба запускає для допомоги постраждалим підприємцям «гарячі лінії» в регіонах. Про це повідомила в. о. Голови Державної податкової служби Леся Карнаух.

Всі необхідні контакти:

https://tax.gov.ua/others/kontakti/garyachi-linii-teritorialnih-organiv-dps-dlya-pidtrimki-biznesu

«Після обстрілу перша реакція – шок. І в цей момент точно підприємці не завжди розуміють, куди бігти і що робити, зокрема й із податковими питаннями. Тому прошу бізнес, який постраждав, не зволікати – звертайтеся до наших фахівців. Наші спеціалісти оперативно допоможуть розібратися з додатковими питаннями та підкажуть ефективний алгоритм дій», – сказала очільниця ДПС.

Зокрема, як діяти якщо:

- через бойові дії втрачено або пошкоджено майно;

- знищено чи втрачено документи;

- довелося призупинити діяльність;

- підприємство або виробництво релокували;

- виникли труднощі з виконанням податкових обов’язків;

- війна спричинила інші збитки чи ускладнення для роботи бізнесу.

«Гарячі лінії» – черговий захід ДПС із підтримки постраждалого бізнесу.

Бізнес також завжди може звернутися за допомогою до Офісів податкових консультантів.

https://tax.gov.ua/others/kontakti/ofis-podatkovih-konsultantiv

Крім того, ДПС активно реалізовує механізми існуючої податкової підтримки.

https://tax.gov.ua/biznes-postrajdav-vid-viyni-mehanizmi-podatkovoi-pidtrimki/1043994.html

«Ми робимо все можливе, щоб комунікація з податковою для постраждалого бізнесу була зрозумілою, оперативною та максимально практичною. Не залишаємо бізнес сам на сам з проблемами, які принесла російська агресія», – сказала Леся Карнаух.


	


Чи оподатковується відшкодування моральної шкоди

Отримали компенсацію за завдану моральну шкоду? Чи потрібно сплачувати з неї податки, залежить від підстави виплати та її розміру.

За загальним правилом відшкодування моральної шкоди включається до оподатковуваного доходу фізичної особи. Водночас Податковий кодекс передбачає виняток для компенсації, розмір якої визначений рішенням суду.

Коли компенсація не оподатковується?

Якщо говоримо саме про відшкодування моральної шкоди, то Податковий кодекс України передбачає, що не оподатковується:

- відшкодування моральної шкоди за рішенням суду – у межах чотирьох мінімальних зарплат на 1 січня відповідного року, тобто у 2026 році до 34 588 грн;

- відшкодування моральної шкоди у розмірі, прямо визначеному законом;

- окремо не включаються до оподатковуваного доходу суми, які держава відшкодовує через незаконні рішення, дії чи бездіяльність органів досудового розслідування, прокуратури або суду;

- окремий виняток також передбачений для виплат із держбюджету за рішеннями іноземних юрисдикційних органів, зокрема Європейського суду з прав людини.

Якщо суд присудив більшу суму

Якщо компенсація перевищує 34 588 грн, оподатковується не вся сума, а лише сума перевищення.

У 2026 році мінімальна заробітна плата становить 8 647 грн. Отже, неоподатковуваний розмір відшкодування моральної шкоди за рішенням суду становить 34 588 грн.

Наприклад, якщо за рішенням суду людині присуджено 50 тис. грн моральної шкоди:

- 34 588 грн не оподатковуються;

- 15 412 грн підлягають оподаткуванню.

Із суми перевищення сплачуються:

- податок на доходи фізичних осіб – 18 %;

- військовий збір – 5 %.

Хто сплачує податки і чи потрібно подавати декларацію?

Якщо компенсацію виплачує юридична особа, яка є податковим агентом, саме вона утримує ПДФО та військовий збір із оподатковуваної частини компенсації та перераховує їх до бюджету. Отримувачу окремо сплачувати ці податки не потрібно. Подавати річну декларацію лише через отримання такої компенсації також не потрібно, якщо всі належні податки утримав податковий агент. Доходи, отримані виключно від податкових агентів, самі по собі не створюють обов’язку подавати декларацію.

Якщо ж оподатковувану компенсацію виплачує особа, яка не є податковим агентом, отримувач має включити такий дохід до річної декларації та самостійно сплатити ПДФО і військовий збір.

А якщо відшкодування моральної шкоди виплачується не за рішенням суду і для такої виплати законом не передбачено окремого звільнення, вся отримана сума оподатковується на загальних підставах. Якщо компенсацію виплачує особа, яка не є податковим агентом, такий дохід також потрібно задекларувати.

&amp;nbsp;

Підтримка постраждалого бізнесу: ключова тема зустрічі очільниці ДПС із ACC

ДПС активно вже змінює підхід до компаній, які постраждали від російських атак. Щоб податкові питання не ставали додатковою проблемою. Про це зазначила в. о. Голови ДПС Леся Карнаух під час зустрічі з компаніями – членами АСС.

«В умовах постійних атак ворога український бізнес дуже часто за мить втрачає все, що будували роками. І держава має реальними заходами допомогти пройти шлях відновлення тим, хто, попри воєнні виклики, не опускає руки. Саме з цього почали розмову з членами Американської торговельної палати в Україні. За даними ACC, понад 90 % її компаній – членів повністю функціонують попри війну, і майже половина – мають пошкодження через російську агресію», – сказала Леся Карнаух.

ДПС напрацювала великий комплекс заходів, щоб спростити роботу бізнесу, який постраждав від російських атак. Зокрема, йдеться про чітку ідентифікацію постраждалого бізнесу в системах ДПС та створення окремого переліку; врахування наслідків обстрілів при оцінці податкових ризиків, мінімум паперової бюрократії. Змінюємо підхід до перевірок – лише за наявності конкретних ризиків; а також максимальний персональний супровід бізнесу, який зазнав критичних пошкоджень.

Це все те, що ДПС вже може робити без внесення змін до законодавства. Леся Карнаух закликала компанії – членів АСС надати до ДПС конкретні реальні пропозиції, де податкова може ще економити час та зусилля бізнесу. І головне тут, щоб кожна сторона працювала з чітким усвідомленням своєї відповідальності: без маніпуляцій та з чесною сплатою податків до бюджету.

«Також попросила поділитися практичною інформацією про те, як сьогодні документуються наслідки російських атак. Зокрема, скільки часу займає обстеження пошкодженого майна, які дані фіксуються в актах, як працює внесення інформації до Реєстру пошкодженого та знищеного майна та які відомості містить сертифікат ТПП про форс-мажор», – сказала вона.

Окремий блок – питання трансфертного ціноутворення.

Тут ДПС вже працює над оновленням правил, які б відповідали міжнародним стандартам ОЕСР та BEPS. Напрацювали законопроєкт і проводимо консультації щодо його положень з бізнесом та міжнародними експертами.

Розвиваємо механізм APA щодо попереднього узгодження ціноутворення. Щоб запобігати можливим спорам та подвійному оподаткуванню.

Торкнулися також питання щодо судових спорів за участі ДПС. Вже маємо позитивну динаміку. Їх кількість порівняно з минулим роком скоротилася на 19 %.

&amp;nbsp;

Коли податок на нерухомість не сплачується

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Власники нерухомості, яка постраждала внаслідок бойових дій, можуть не сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Умови залежать від характеру пошкоджень, а ключове значення має інформація, внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією росії проти України (далі – Реєстр).

Якщо майно потребує капремонту або реконструкції

Податок не нараховується та не сплачується за пошкоджені житлові та нежитлові об’єкти нерухомості, які потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації.

Термін дії пільги:

Початок: з 1-го числа місяця, у якому факт пошкодження зафіксовано в Реєстрі.

Кінець: до 1-го числа місяця, наступного за тим, у якому об’єкт відремонтовано та визнано придатним для проживання або використання за цільовим призначенням.

Важливо для застосування цієї норми – факт пошкодження має бути зафіксований саме в Реєстрі.

Порядок подання інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно визначений постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 року № 380. Він поширюється на фізичних та юридичних осіб, чия нерухомість була пошкоджена або знищена внаслідок війни починаючи з 19 лютого 2014 року.

Категорії пошкодження нерухомості

Законодавство розрізняє пошкоджене та знищене майно.

Пошкодженим вважається об’єкт, який можна відновити шляхом ремонту чи реконструкції.

Знищене майно – це об’єкт, який став непридатним для використання за призначенням, а його відновлення неможливе або економічно недоцільне.

Окремо визначено категорії пошкоджень:

- І категорія – об’єкти зі ступенем пошкодження орієнтовно до 40 %, які потребують лише поточного ремонту;

- ІІ категорія – об’єкти зі ступенем пошкодження орієнтовно 41–80 %, які потребують капітального ремонту або реконструкції;

- ІІІ категорія – об’єкти зі ступенем пошкодження 81–100%, які є непридатними для використання та потребують демонтажу (ліквідації).

Власники пошкодженої нерухомості ІІ або ІІІ категорії мають право на застосування податкової пільги за наявності відповідних відомостей у Реєстрі.

Для об’єктів ІІ категорії також має бути призупинена їх експлуатація на час проведення капітального ремонту, реконструкції чи реставрації.

Що відбувається після відновлення майна

Після відновлення майна податковий обов’язок поновлюється.

Якщо нерухомість або її частина відремонтована та введена в експлуатацію, власник знову має сплачувати податок на нерухоме майно.

Якщо пошкодження незначні

Для нерухомості, яка внаслідок бойових дій зазнала незначних пошкоджень, але залишається придатною для проживання або використання за цільовим призначенням і потребує лише поточного ремонту, діє інший механізм.

У такому випадку сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:

- встановлювати ставку податку на нерухоме майно у меншому за встановлений розмір для відповідного типу нерухомості на цій території;

- повністю звільняти від сплати податку.

Тобто звільнення від податку або зменшена ставка не застосовуються автоматично.

Власнику варто перевірити рішення відповідної місцевої ради чи військової адміністрації.

Платники податку також можуть звертатися до органу місцевого самоврядування або військової адміністрації щодо встановлення відповідної ставки для пошкодженого об’єкта.

Такі рішення набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо не встановлено пізніший строк.


	


Продали банківське золото чи срібло: чи потрібно сплачувати податки

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Придбали у банку золото, срібло чи інший банківський метал, а згодом вирішили його продати? Дохід від такого продажу не оподатковується ПДФО та військовим збором.

Банківські метали – це валютні цінності. До них, зокрема, відносяться золото, срібло, платина та метали платинової групи, доведені до найвищих проб у зливках і порошках та такі, що мають сертифікат якості, а також монети, вироблені з дорогоцінних металів.

Податковий кодекс України передбачає, що доходи від операцій з валютними цінностями, до яких належать і банківські метали, не включаються до загального місячного або річного оподатковуваного доходу фізичної особи. Тому дохід від продажу фізичною особою придбаних у банку банківських металів ПДФО не оподатковується.

А як щодо військового збору?

Військовий збір також не сплачується. Доходи, які відповідно до Податкового кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи, звільняються й від оподаткування військовим збором, крім окремих прямо визначених Кодексом випадків.

Чи потрібно подавати декларацію?

Якщо протягом року ви отримували лише дохід від продажу банківських металів, подавати через нього річну декларацію про майновий стан і доходи не потрібно.

Водночас якщо у вас виник обов’язок подати декларацію з інших підстав – наприклад, через отримання іноземних доходів або доходів від операцій з інвестиційними активами, – у такій декларації разом з іншими доходами потрібно зазначити і дохід від продажу банківських металів.

Важливо: ці правила стосуються саме банківських металів. ювелірні та побутові вироби із золота, срібла чи інших дорогоцінних металів не слід автоматично прирівнювати до банківських металів лише через матеріал, з якого вони виготовлені.

Отже, якщо фізична особа продала придбані у банку банківські метали, ПДФО та військовий збір з такого доходу не сплачуються, а подавати декларацію лише через такий продаж не потрібно.


	


ДПС запрошує взяти участь в опитуванні щодо безбар’єрності взаємодії та доступності послуг

Запрошуємо взяти участь в анонімному опитуванні, яке проводить Державна податкова служба України для оцінки потреб осіб з інвалідністю та осіб з інвалідністю внаслідок війни щодо фізичної, інформаційної та цифрової доступності (безбар’єрності) взаємодії та послуг в органах ДПС.

ДПС прагне зробити отримання інформації та податкових послуг зручним і доступним для всіх. Саме тому нам важливо почути вашу думку: які сервіси та канали комунікації працюють добре, а що варто покращити.

Учасники опитування можуть поділитися своїм досвідом взаємодії з органами ДПС, зокрема щодо доступності приміщень, отримання необхідної інформації, користування електронними ресурсами й спілкування з працівниками служби.

Заповнення анкети займе близько 15 хвилин.

Анкета доступна за посиланням: http://tax.gov.ua/anketa/?3368798189.

Долучитися до опитування можна з 10 по 27 вересня 2026 року включно.

У разі виникнення технічних проблем з доступом до анкети – звертайтесь за телефоном: (044) 281-30-29.

Результати опитування будуть оприлюднені на вебпорталі ДПС одразу після їх опрацювання.


	


Надходження єдиного внеску за 8 місяців зросли на 18,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року

502,6 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надійшло у січні – серпні 2026 року. Це на 18,7 %, або на 79,1 млрд грн, більше, ніж за аналогічний період минулого року. Тоді надходження становили 423,5 млрд гривень.

Єдиний внесок є важливою складовою системи соціального страхування. Саме за рахунок цих коштів забезпечується фінансування пенсійних виплат, допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, страхових виплат у разі нещасних випадків на виробництві та інших соціальних гарантій, визначених законодавством.

Водночас сплата єдиного внеску безпосередньо впливає на соціальні права працівників. Сплачені внески формують страховий стаж, який є важливим для призначення пенсії та отримання окремих видів соціальних виплат.

Платниками єдиного внеску є роботодавці – юридичні та фізичні особи, які використовують найману працю, а також фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Як перевірити стан розрахунків

Перевірити стан розрахунків з бюджетом можна:

- у приватній частині Електронного кабінету на вебпорталі ДПС у розділі «Стан розрахунків з бюджетом»;

- через мобільний застосунок «Моя податкова»;

- особисто або через представника, звернувшись до центру обслуговування платників за місцем реєстрації.


	


Продаж фізичною особою нерухомого або рухомого майна: оподаткування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) нагадує про особливості оподаткування податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовим збором (ВЗ) продажу нерухомого або рухомого майна.

Застосування ставок ПДФО і ВЗ у разі продажу:

► нерухомості (квартири, житлового будинку, певної земельної ділянки):

- 0 % ПДФО – якщо це перший продаж у році і майно перебувало у власності понад 3 роки (крім успадкованого майна);

- 5 % ПДФО + 5 % ВЗ – якщо це другий продаж за рік або майно було у власності менше 3 років, а також при першому продажу інших об’єктів нерухомості, крім зазначених.

► рухомого майна (легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів):

- 0 % ПДФО – перший продаж у році.

- 5 % ПДФО – другий продаж.

- 18 % ПДФО + 5 % ВЗ – третій і кожен наступний.

► інших транспортних засобів (крім легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда):

- 5 % ПДФО – перший та другий продаж у році.

- 18 % ПДФО + 5 % ВЗ – третій і кожен наступний.


	


КНЕДП ДПС впроваджує новий криптографічний стандарт «Купина»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

З 26 серпня 2026 року Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (КНЕДП ДПС) розпочинає формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів із використанням нового національного криптографічного стандарту «Купина» (алгоритму ДСТУ 4145-2002 із застосуванням ґеш-функції відповідно до ДСТУ 7564:2014).

Для коректної роботи програмного забезпечення і підписання електронних документів радимо користувачам КНЕДП ДПС завантажити та додати до «файлового сховища сертифікатів» нові технологічні сертифікати.

Нові технологічні сертифікати КНЕДП ДПС доступні для завантаження за посиланням.

Повний перелік актуальних технологічних сертифікатів КНЕДП ДПС розміщено у вкладці «Сертифікати Надавача» розділу «Пошук сертифікатів та СВС» на вебсайті КНЕДП ДПС: https://ca.tax.gov.ua/certs-crls.

Водночас звертаємо увагу: сертифікати, сформовані за попереднім стандартом ГОСТ 34.311-95, залишатимуться дійсними та можуть використовуватися до закінчення строку їх чинності.

Це дасть змогу забезпечити безперервність електронної взаємодії та уникнути зупинки інформаційного обміну.

Тож користувачам не потрібно достроково замінювати чинні сертифікати. Інформаційно-комунікаційні системи ДПС одночасно підтримуватимуть обидва стандарти.


	


Резидент Дефенс Сіті: застосування пільгових правил

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Застосування пільгових правил щодо оподаткування податком на прибуток підприємств (податок) резидента Дефенс Сіті (звільнення від оподаткування) здійснюється за умови одночасного виконання таких вимог:

1) платник податку має статус резидента Дефенс Сіті;

2) платник податку не є резидентом Дія Сіті;

3) платник податку не нараховує і не виплачує дивіденди (прирівняні до них платежі) на користь власників корпоративних прав, крім випадків, якщо дивіденди (прирівняні до них платежі) підлягають сплаті до державного бюджету або якщо власниками корпоративних прав є державні підприємства, установи, організації або господарські товариства, 100 відс. акцій (часток) яких належать державі або іншому господарському товариству, 100 відс. акцій (часток) якого належать державі;

4) відсутні встановлені факти порушення платником податків податкових обов’язків щодо подання звітності та/або документів (повідомлень), передбачених статтями 39 і 39 прим. 2 ПКУ.

У разі відповідності умовам надання пільги для застосування права на звільнення від оподаткування прибутку платника податку на прибуток підприємств резидент Дефенс Сіті обов’язково подає до контролюючого органу заяву. Заява про звільнення від оподаткування прибутку подається платником податку у довільній формі до контролюючого органу за місцем реєстрації такого платника податку у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 ПКУ.

Нагадаємо, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги (п. 42.4 ст. 42 ПКУ).

Якщо за результатами розгляду заяви встановлено, що платник податку не має статусу резидента Дефенс Сіті, є резидентом Дія Сіті або, якщо під час подання заяви не дотримано встановлений порядок, то контролюючий орган відмовляє у задоволенні заяви про звільнення від оподаткування прибутку.

У разі якщо контролюючим органом протягом 10 робочих днів з дня отримання заяви про звільнення від оподаткування прибутку не надано відмову у застосуванні такого звільнення, така заява вважається прийнятою. Повідомлення про відмову у наданні звільнення від оподаткування прибутку надається платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному п. 42.4 ст.42 ПКУ.

Довідково: п. 76 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПКУ).


	


Мінімальна зарплата - державна соціальна гарантія

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) нагадує.

Заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Джерелом коштів на оплату праці працівників госпрозрахункових підприємств є частина доходу та інші кошти, одержані внаслідок їх господарської діяльності.

Оплата праці працівників підприємства здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються підприємством після виконання зобов’язань щодо оплати праці.

Контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють:

- центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю;

- податкові органи.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

У разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючі органи здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків (особи).

Звертаємо увагу: враховуючи те, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то контролюючі органи мають право здійснювати контроль за її нарахуванням, утриманням з її розміру податку на доходи фізичних осіб.

Довідково: ст. 1, ст. 3, ст. 3 прим. 1, ст. 4, ст. 15 ст. 35 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» (із змінами та доповненнями); п. 75.1 ст. 75, п. 80.1 та п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України.


	


Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства.

Питання були стосовно механізму дій суб’єктів господарювання при втраченому або пошкодженому майну через бойові дії, отримання податкової знижки за навчання, отримання адміністративних послуг в ЦОП, а також запитували про роботу Офісу податкових консультантів, оформлення трудових відносин з найманими працівниками та інше.

Нагадали про безбарьєрність отримання послуг в податкових органах та Національну стратегії доходів до 2030 року.

На всі поставлені питання були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

&amp;nbsp;

Коментар щодо механізму підтримки бізнесу

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

Начальник Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровської області Ганна Познякова надала інтерв’ю представникам газети «Весь Кривий Ріг» щодо механізму підтримки бізнесу який постраждав через бойові дії.

Державна податкова служба України запустила механізм підтримки суб’єктів господарювання, майно яких було пошкоджено або знищено внаслідок бойових дій.

Мета такого механізму - допомогти бізнесу розібратися з податковими питаннями, що виникають через втрату або пошкодження майна, та забезпечити можливість отримати необхідну консультаційну допомогу.

Для оперативної взаємодії з представниками бізнесу в територіальних органах ДПС працюють «гарячі лінії». Фахівці надають роз’яснення щодо особливостей виконання податкових обов’язків у разі пошкодження або знищення майна, документального підтвердження таких обставин та застосування передбачених законодавством механізмів підтримки.

Звернутися за консультацією можна за телефонами «гарячих ліній» територіальних органів ДПС. Актуальна інформація про номери телефонів розміщується на субсайтах територіальних органів ДПС.

&amp;nbsp;

Засіданні міської робочої групи з питань справляння та сплати податку на доходи фізичних осіб

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Криворізький район) інформує.

Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняли участь у засіданні міської робочої групи з питань справляння та сплати податку на доходи фізичних осіб і виконання показників доходів бюджету міста.

Під час засідання обговорили стан надходжень податку на доходи фізичних осіб до бюджету громади, а також питання забезпечення виконання планових показників доходної частини бюджету, а також дотримання податкового законодавства під час виплати заробітної плати працівникам.

За результатами обговорення вирішені подальші заходи, спрямовані на посилення контролю за дотриманням законодавства у сфері оплати праці та забезпечення належного надходження податку на доходи фізичних осіб до бюджету громади.

Легальна зайнятість та своєчасна сплата податків є важливими складовими стабільного наповнення бюджету та соціально-економічного розвитку громади.</full-text>
			<category>Новини головного управління ДПС</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Безоплатний вебінар для жінок громади</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/bezoplatnyi-vebinar-dlia-zhinok-hromady</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/bezoplatnyi-vebinar-dlia-zhinok-hromady</guid>
			<pubDate>Thu, 10 Sep 2026 18:15:00 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</full-text>
			<category>Корисна інформація</category><category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Відпустки для вагітних жінок</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/vidpustky-dlia-vahitnykh-zhinok</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/vidpustky-dlia-vahitnykh-zhinok</guid>
			<pubDate>Mon, 07 Sep 2026 11:25:00 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</full-text>
			<category>Новини ГУ Держпраці</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Трудові і соціальні гарантії для вагітних</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/trudovi-i-sotsialni-harantii-dlia-vahitnykh</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/trudovi-i-sotsialni-harantii-dlia-vahitnykh</guid>
			<pubDate>Mon, 07 Sep 2026 11:24:00 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</full-text>
			<category>Новини ГУ Держпраці</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Інформація щодо податкового законодавства. Головне управління ДПС у Дніпропетровській області</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/informatsiia-shchodo-podatkovoho-zakonodav-stva-holovne-upravlinnia-dps-u-dnipropetrovskii-oblasti</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/informatsiia-shchodo-podatkovoho-zakonodav-stva-holovne-upravlinnia-dps-u-dnipropetrovskii-oblasti</guid>
			<pubDate>Fri, 04 Sep 2026 11:15:00 +0300</pubDate>
			<description>Проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Криворізькій ДПІ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства.

Питання були стосовно отримання податкової знижки за оренду житла, проведення звіряння по земельним ділянкам, отримання адміністративних послуг в ЦОП, а також запитували про роботу Офісу податкових консультантів, оформлення трудових відносин з найманими працівниками та інше.

Нагадали про безбарьєрність отримання послуг в податкових органах та Національну стратегії доходів до 2030 року.

На всі поставлені питання були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

&amp;nbsp;

Інтерв’ю щодо роботи Офісу податкових консультантів

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

Нначальник відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровської області Ігор Тимченко надав інтерв’ю представникам газети «Пуль» щодо роботи офісу податкових консультантів.

Що таке Офіс податкових консультантів і для кого він працює?

Офіс податкових консультантів - це сучасний сервіс Державної податкової служби України, створений для надання безоплатних індивідуальних консультацій та допомоги бізнесу і громадянам у вирішенні податкових питань. Основні принципи його роботи - доступність, неупередженість та якісний сервіс. Платники можуть отримати зрозумілі й фахові відповіді на питання, що виникають у процесі ведення діяльності або виконання податкових зобов’язань.

З якими питаннями найчастіше можуть звертатися до Офісу податкових консультантів?

Спектр питань досить широкий. Це питання щодо застосування норм податкового законодавства, реєстрації та ведення діяльності, а також користування електронними сервісами ДПС. Фахівці допомагають платникам краще зрозуміти свої податкові обов’язки та правильно діяти у конкретних ситуаціях.

Які переваги роботи Офісу податкових консультантів для підприємців?

Насамперед це можливість своєчасно отримати професійну допомогу та розібратися у податкових питаннях ще до виникнення проблем. Такий формат сприяє підвищенню податкової грамотності, допомагає зменшувати кількість помилок, податкових спорів та штрафних санкцій. Крім того, платники отримують можливість краще підготуватися до майбутніх змін у податковому законодавстві.

Чи потрібно попередньо записуватися на консультацію?

Офіс створений за принципом доступності, тому платники можуть звертатися для отримання необхідної консультаційної допомоги. Якщо питання потребує детального опрацювання або особливого формату консультації, фахівці зорієнтують платника щодо подальшого порядку взаємодії.

Як платник може звернутися до Офісу податкових консультантів у Кривому Розі?

Платники податків можуть звернутися до Офісу податкових консультантів у Кривому Розі та отримати необхідну інформаційну й консультаційну підтримку.

Адреса: м. Кривий Ріг, вул. Гірничих інженерів 4А.

Графік роботи: понеділок-п’ятниця з 8 год 30 хв до 17 год 00 хв, перерва з 12 год 30 хв до 13 год 00 хв.


	


Офіс податкових консультантів – це ще один крок до того, щоб бути ближчими до платників, краще розуміти їхні потреби та оперативніше допомагати у вирішенні актуальних питань.

Ми прагнемо, щоб взаємодія з бізнесом і громадянами була максимально відкритою та ефективною. Адже платник отримує підтримку та впевненість у правильності своїх дій, а держава – стабільні надходження та відповідальне ставлення до виконання податкових зобов’язань.


	


Сервіс «Пульс» ДПС України

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Криворізький район) нагадує, що сервіс «Пульс» ДПС України приймає звернення фізичних та юридичних осіб (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, здійснивши наступне:

Крок 1. Наберіть номер телефону 0800-501-007;

Крок 2. Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 19.00, у п&#039;ятницю з 8.00 до 18.00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1;

Крок 3. Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.

При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дату, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Також Інформацію можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua.

Звертаємо увагу, що реєструючи звернення, Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.

Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомостей щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внеску, що надходять електронною поштою.


	


Отримання податкової знижки у мобільному додатку «Моя податкова»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Криворізький район) повідомляє, що відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (ПКУ) визначено право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування.

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Мобільний застосунок «Моя податкова» у розділі «Послуги» надає можливість подати податкову декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки:

оберіть «Подати декларацію про майновий стан і доходи»;

вкажіть суму витрат відповідного виду;

зазначте реквізити банківського рахунку (інша інформація про банківський рахунок заповниться автоматично);

прикріпіть документи в електронному вигляді (додатки можуть бути додані у pdf-форматі або фото);

підписуйте та надсилайте.

Завантажуйте застосунок «Моя податкова» в AppStore або GooglePlay, ідентифікуйтеся онлайн за допомогою файлового або хмарного КЕП будь-якого надавача та використовуйте більше сервісів.


	


Податкові пільги&amp;nbsp;&amp;nbsp;волонтерам

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Україні волонтерська діяльність має чітке правове підґрунтя: вона визначена законом як добровільна, неприбуткова та соціально спрямована.

Держава передбачає податкові пільги для волонтерів – зібрані кошти або отримане майно зазвичай не підлягають оподаткуванню. Однак усе залежить від того, як саме ці кошти використовуються.

Згідно із законодавством, благодійна допомога не оподатковується, якщо її отримує фізична особа-волонтер, яка включена до офіційного Реєстру волонтерів.

Ключова умова – кошти або придбане майно мають бути спрямовані безпосередньо на допомогу визначеним категоріям: військовослужбовцям, правоохоронцям, учасникам бойових дій, постраждалим від війни чи їхнім родинам. Передача може здійснюватися як безпосередньо, так і через державні структури – наприклад, Міноборони, Нацгвардію, СБУ, поліцію та інші військові формування.

Не оподатковується лише та сума, яка фактично використана на благодійність, а також документально підтверджені витрати волонтера, пов’язані з наданням цієї допомоги.

Водночас важливо пам’ятати: якщо волонтер збирає кошти на власний рахунок і спрямовує їх не безпосередньо на користь таких осіб, а, наприклад, перераховує благодійному фонду або купує транспортний засіб і передає його фонду, податкові пільги не застосовуються.

У такому випадку сума зібраних коштів вважається доходом фізичної особи та включається до її загального річного оподатковуваного доходу. Відповідно вона підлягає оподаткуванню на загальних підставах як інший дохід.


	


Офіційне працевлаштування осіб з інвалідністю

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Офіційне працевлаштування осіб з інвалідністю стимулюється державою.

Так, для роботодавців, які створюють робочі місця для людей з інвалідністю, передбачені знижені ставки єдиного внеску, а саме:

- 8,41 % – для роботодавців, які працевлаштовують осіб з інвалідністю;

- 5,5 % – якщо працівники з інвалідністю становлять не менше 50 % штату, а фонд їхньої оплати праці – не менше 25 % загальних витрат на заробітну плату;

- 5,3 % – для підприємств і організацій УТОГ та УТОС за умови дотримання аналогічних критеріїв.

Такий підхід сприяє соціально відповідальній кадровій політиці у суб’єктів господарювання – роботодавців.

При цьому, застосування передбачених законом пільг дозволяє оптимізувати витрати та водночас дотримуватися вимог чинного законодавства.

Нагадуємо, що від сплати єдиного внеску за себе звільняються: ФОПи, особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерських господарств, якщо вони мають статус особи з інвалідністю та отримують пенсію або державну соціальну допомогу.


	


Отримання електроних довірчих послуг

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) звертає увагу, що для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг потрібно:

1. Ознайомитися з правилами та умовами надання послуг на вебсайті https://ca.tax.gov.ua у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг».

2. Підготувати необхідні реєстраційні документи (список є на вебсайті).

3. Прийти до пункту реєстрації з оригіналами документів (адреси вказані в розділі «Контакти» на вебсайті). Якщо у вас є паспорт у «Дії» (версія 2.0+), можна пройти ідентифікацію через смартфон за допомогою функції «Шеринг».

4. Взяти з собою носій інформації для збереження особистого ключа (захищений носій ключової інформації, з’ємний флеш-носій тощо).

Зверніть увагу! У пункті реєстрації не надають послуги копіювання, друку чи заповнення документів, а також не здійснюють продаж і не видають носії для ключів.

Оновити сертифікат можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс (дистанційного) повторного формування сертифікатів за електронним запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:

- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Новий ключ буде дійсним протягом 2 років.


	


До уваги платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області щодо: чи можуть власники житлової та/або нежитлової нерухомості для проведення звірки з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в частині визначення належності будівлі до того чи іншого класу будівель надавати підтверджуючі документи, відмінні від витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (технічні паспорти на будівлі, рішення суду, витяги з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації тощо, повідомляє.

Відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Визначення належності будівель до того чи іншого класу будівель проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості, згідно з Національним «Класифікатором будівель і споруд» НК 018:2023, затвердженим наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573.

При цьому, з врахуванням положень абзацу другого п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ перелік документів не є вичерпним, і документ, що офіційно підтверджує характеристики об’єкта, може бути прийнятий для звірки.

Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Враховуючи зазначене, власники житлових та нежитлових об’єктів для проведення звірки даних з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в частині визначення належності будівлі до того чи іншого класу будівель можуть надавати інші документи, відмінні від витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що офіційно підтверджують характеристики об’єкта.


	


Скільки разів можна подавати Повідомлення про надання інформації та копії документів щодо невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Згідно з п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165) питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника ПДВ, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів у вигляді Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку ризиковості (далі – Повідомлення) подаються платником податку до ДПС в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557.

За результатами розгляду інформації та копій документів протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник ПДВ отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Платник податку не обмежений у кількості разів для подання Повідомлення на розгляд комісії регіонального рівня у разі, якщо він не скористався процедурою адміністративного оскарження.

Механізм адміністративного оскарження рішення комісії регіонального рівня про відповідність критеріям ризиковості платника податку визначено Порядком розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, який затверджено Постановою № 1165.


	


Щодо включення суб’єктом господарювання витрат на відрядження працівника за кордоном

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до абзацу першого п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ (абзац другий п. 44.1 ст. 44 ПКУ).

Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (абзац перший п. 44.2 ст. 44 ПКУ).

Положеннями ПКУ не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування на суму витрат на відрядження працівників, у тому числі вартості проживання в готелі яке сплачено з карткового рахунку працівника.

Отже, такі операції відображаються згідно із правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування та відповідно, об’єкту оподаткування податком на прибуток підприємств.

Водночас зазначаємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (із змінами та доповненнями).

Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, встановлено, що Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, бухгалтерського обліку та аудиту, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Отже, питання порядку відображення у бухгалтерському обліку витрат на відрядження працівників, у тому числі вартості проживання в готелі, яке сплачено з карткового рахунку працівника та підтвердження таких операцій первинними документами, належать до компетенції Міністерства фінансів України.


	


Електронні сервіси дають можливість у зручному форматі отримати інформацію про податковий борг

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про сервіси, за допомогою яких платник має можливість отримати інформацію про податковий борг.

1. Електронний кабінет (Е-кабінет)

Користувачі Е-кабінету:

- мають доступ до інформації зі сплати податків, зборів та інших платежів, у тому числі про свій податковий борг (заборгованість);

- отримують повідомлення про виникнення податкового боргу у вкладці «Повідомлення» меню «Вхідні документи».

2. Мобільний застосунок «Моя податкова»

Розділ «Мої дані» застосунку «Моя податкова» містить інформацію про стан розрахунків з бюджетом та податковий борг.

У додатку можна отримати повідомлення про:

- наявність податкового боргу;

- узгоджене податкове зобов’язання.

Також через застосунок можна сплатити податкове зобов’язання за допомогою будь-якої із запропонованих платіжних систем та/або методу оплати.

3. Чат-бот InfoTAX

InfoTAX у месенджери Viber надає можливість:

- отримання повідомлень про наявний податковий борг;

- доступу до стану розрахунків з бюджетом;

- доступу до іншої актуальної податкової інформації.

Меню чат-боту InfoTAX дозволяє обрати потрібну опцію.

4. Інтеграція з Порталом «Дія»

Надає можливість доступу до стану розрахунків з бюджетом, у тому числі до інформації про податковий борг (для ФОП).


	



	


Зміна місцезнаходження платника: сплата податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску&amp;nbsp;

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Платникам податків, які у 2026 році змінили місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи – підприємця на інші адміністративні території, необхідно звернути увагу на таке.

У разі зміни місцезнаходження суб&#039;єкта господарювання (далі – СГ) та його реєстрації як платника податків за новим місцезнаходженням сплата визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, здійснюється за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду.

Отже, інтегровані картки платників, які в 2026 році змінили місцезнаходження/місце проживання, будуть передані до органу ДПС за новим місцем обліку з 01.01.2027.

При цьому, у разі наявності у СГ об’єктів оподаткування за новим місцем обліку, їх необхідно задекларувати шляхом подання Заяви про об’єкти оподаткування за формою №20-ОПП. У такому випадку податкові платежі (наприклад: податок на доходи фізичних осіб, податок на майно) необхідно буде сплачувати за новим місцем обліку платника.

Нагадуємо, що платник єдиного внеску на загальнообов&#039;язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) зобов&#039;язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску.

Тобто, у разі зміни місцезнаходження/місця проживання, платник єдиного внеску одразу сплачує кошти за основним (новим) місцем обліку платника єдиного внеску.

Довідково: п. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу України;

п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов&#039;язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями).

&amp;nbsp;

Сервіс ЗІР: отримати актуальну і необхідну інформацію з податкових питань просто

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – це допомога платникам оперативно знайти відповіді на найпоширеніші запитання. ЗІР сприяє отриманню уніфікованих відповідей у будь-який час та зручний спосіб.

Так, ЗІР – сучасний електронний сервіс, який працює у режимі 24/7 та доступний для всіх користувачів. Скористатися ресурсом можна через будь-яку пошукову систему або безпосередньо на сайті Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу ДПС. Сервіс доступний як у вебверсії, так і через мобільні додатки для Android та iOS, що дозволяє отримувати необхідну інформацію у будь-який час і з будь-якого місця.

Основною складовою ресурсу є розділ «База знань», де систематизовано відповіді на запитання платників податків. Інформація структурована за напрямами застосування податкового законодавства, сплати єдиного внеску та інших нормативних актів, контроль за дотриманням яких здійснює ДПС. Завдяки такому підходу як громадяни, так і представники бізнесу можуть швидко знайти потрібні роз’яснення.

Крім консультаційної допомоги, ЗІР надає можливість:

- переглядати актуальні ставки податків і зборів;

- користуватися податковим календарем;

- отримувати інформацію про зміни у податковому законодавстві;

- ознайомлюватися з переліком адміністративних послуг ДПС;

- користуватися іншими електронними сервісами податкової служби.

Однією з переваг ресурсу є можливість зворотного зв’язку. Користувачі можуть оцінювати якість відповідей у розділі «Запитання – відповіді з Бази знань», а також залишати свої коментарі та пропозиції. Це допомагає вдосконалювати сервіс і робити його ще більш зручним та ефективним для платників податків.

ЗІР є надійним онлайн-помічником, який допомагає швидко орієнтуватися у податковому законодавстві, економити час та отримувати актуальну інформацію з офіційного джерела.


	


Неподання Інформаційного підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом (програмою): чи є відповідальність?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області щодо: чи застосовується відповідальність за неподання Інформаційного підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом (програмою) (Додатку 8) до Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 (із змінами та доповненнями), повідомляє.

Відповідно до п.п. 19 прим. 1.1.2 п. 19 прим. 1.1 ст. 19 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до функцій контролюючих органів відноситься, зокрема, контроль за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Пунктом 46.1 ст. 46 ПКУ передбачено, що податкова декларація, розрахунок, звіт – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов’язання, у тому числі податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.

Згідно з п. 120.1 ст. 120 ПКУ неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 грн, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до п. 197.11 ст. 197 ПКУ звільняються від оподаткування операції із, зокрема постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана у встановленому законодавством порядку.

Порядок залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 (із змінами) (далі – Порядок № 153).

Пунктом 23 Порядку № 153 передбачено, що виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України (крім договорів, пов’язаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему), щомісяця до 20 числа складає та подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з Додатком 8 до Порядку № 153. У разі коли виконавцем є юридична особа – нерезидент, що не перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження подається в письмовому та електронному вигляді органові ДПС за адресою акредитації такої особи на території України.

При цьому, застосування до платників податку відповідальності у вигляді штрафних санкцій відповідно до п. 120.1 ст. 120 ПКУ за неподання Інформаційного підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом (програмою) (Додатку 8 до Порядку № 153), ПКУ не передбачено.

Разом з цим, платник податків вправі використовувати податкову пільгу з моменту виникнення відповідних підстав для її застосування і протягом усього строку її дії (п. 30.3 ст. 30 ПКУ).

Контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням, за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі (п. 30.8 ст. 30 ПКУ).


	


Особливості сплати майнових податків через мобільний застосунок або через касу банку

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про приклади сплати фізичними особами майнових податків.

Приклад 1. Сплата через мобільний застосунок банку

Щоб сплатити податкове зобов’язання через мобільний додаток банку:

- відкрийте застосунок у мобільному телефоні та оберіть розділ для сплати податків;

- заповніть платіжну інструкцію, вказавши:

власний податковий номер та ПІБ (автоматично заповнюється банком);

найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку
	(використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

суму земельного податку (використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

призначення платежу:

код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2025 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

Наступний крок:

- перевірте, що всі дані, заповнені у платіжній інструкції є вірними (у т. ч. власний податковий номер громадянина),

- підтвердить платіж.

Важливо: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник заповнює податковий номер та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються, у реквізитах «Найменування фактичного платника» та «Код фактичного платника» платіжної інструкції.

Приклад 2. Сплата через касу банку

Для сплати у касі банку надайте касиру таку інформацію:

- власний податковий номер та ПІБ;

найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- сума земельного податку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- призначення платежу:

код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2025 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

Наступний крок:

- перевірте правильність даних, заповнених касиром банку у платіжній інструкції (у т. ч. власний податковий номер громадянина),

- власноруч підпишіть правильність реквізитів платіжної інструкції для подальшого виконання її банком.

Важливо: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник надає касиру банку інформацію щодо податкового номеру та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються.

Якщо реквізити платіжної інструкції заповнено без помилок, то сплачені кошти будуть зараховані до бюджету як надходження земельного податку від платника, який має податкові зобов’язання з цього податку, та зараховані в його інтегровану картку.

Результат: на наступний день після здійснення платежу платник зможе перевірити таке зарахування у приватній частині Електронного кабінету.</description>
			<full-text>Проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Криворізькій ДПІ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства.

Питання були стосовно отримання податкової знижки за оренду житла, проведення звіряння по земельним ділянкам, отримання адміністративних послуг в ЦОП, а також запитували про роботу Офісу податкових консультантів, оформлення трудових відносин з найманими працівниками та інше.

Нагадали про безбарьєрність отримання послуг в податкових органах та Національну стратегії доходів до 2030 року.

На всі поставлені питання були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

&amp;nbsp;

Інтерв’ю щодо роботи Офісу податкових консультантів

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

Нначальник відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровської області Ігор Тимченко надав інтерв’ю представникам газети «Пуль» щодо роботи офісу податкових консультантів.

Що таке Офіс податкових консультантів і для кого він працює?

Офіс податкових консультантів - це сучасний сервіс Державної податкової служби України, створений для надання безоплатних індивідуальних консультацій та допомоги бізнесу і громадянам у вирішенні податкових питань. Основні принципи його роботи - доступність, неупередженість та якісний сервіс. Платники можуть отримати зрозумілі й фахові відповіді на питання, що виникають у процесі ведення діяльності або виконання податкових зобов’язань.

З якими питаннями найчастіше можуть звертатися до Офісу податкових консультантів?

Спектр питань досить широкий. Це питання щодо застосування норм податкового законодавства, реєстрації та ведення діяльності, а також користування електронними сервісами ДПС. Фахівці допомагають платникам краще зрозуміти свої податкові обов’язки та правильно діяти у конкретних ситуаціях.

Які переваги роботи Офісу податкових консультантів для підприємців?

Насамперед це можливість своєчасно отримати професійну допомогу та розібратися у податкових питаннях ще до виникнення проблем. Такий формат сприяє підвищенню податкової грамотності, допомагає зменшувати кількість помилок, податкових спорів та штрафних санкцій. Крім того, платники отримують можливість краще підготуватися до майбутніх змін у податковому законодавстві.

Чи потрібно попередньо записуватися на консультацію?

Офіс створений за принципом доступності, тому платники можуть звертатися для отримання необхідної консультаційної допомоги. Якщо питання потребує детального опрацювання або особливого формату консультації, фахівці зорієнтують платника щодо подальшого порядку взаємодії.

Як платник може звернутися до Офісу податкових консультантів у Кривому Розі?

Платники податків можуть звернутися до Офісу податкових консультантів у Кривому Розі та отримати необхідну інформаційну й консультаційну підтримку.

Адреса: м. Кривий Ріг, вул. Гірничих інженерів 4А.

Графік роботи: понеділок-п’ятниця з 8 год 30 хв до 17 год 00 хв, перерва з 12 год 30 хв до 13 год 00 хв.


	


Офіс податкових консультантів – це ще один крок до того, щоб бути ближчими до платників, краще розуміти їхні потреби та оперативніше допомагати у вирішенні актуальних питань.

Ми прагнемо, щоб взаємодія з бізнесом і громадянами була максимально відкритою та ефективною. Адже платник отримує підтримку та впевненість у правильності своїх дій, а держава – стабільні надходження та відповідальне ставлення до виконання податкових зобов’язань.


	


Сервіс «Пульс» ДПС України

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Криворізький район) нагадує, що сервіс «Пульс» ДПС України приймає звернення фізичних та юридичних осіб (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, здійснивши наступне:

Крок 1. Наберіть номер телефону 0800-501-007;

Крок 2. Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 19.00, у п&#039;ятницю з 8.00 до 18.00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1;

Крок 3. Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.

При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дату, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Також Інформацію можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua.

Звертаємо увагу, що реєструючи звернення, Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.

Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомостей щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внеску, що надходять електронною поштою.


	


Отримання податкової знижки у мобільному додатку «Моя податкова»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Криворізький район) повідомляє, що відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (ПКУ) визначено право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування.

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Мобільний застосунок «Моя податкова» у розділі «Послуги» надає можливість подати податкову декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки:

оберіть «Подати декларацію про майновий стан і доходи»;

вкажіть суму витрат відповідного виду;

зазначте реквізити банківського рахунку (інша інформація про банківський рахунок заповниться автоматично);

прикріпіть документи в електронному вигляді (додатки можуть бути додані у pdf-форматі або фото);

підписуйте та надсилайте.

Завантажуйте застосунок «Моя податкова» в AppStore або GooglePlay, ідентифікуйтеся онлайн за допомогою файлового або хмарного КЕП будь-якого надавача та використовуйте більше сервісів.


	


Податкові пільги&amp;nbsp;&amp;nbsp;волонтерам

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Україні волонтерська діяльність має чітке правове підґрунтя: вона визначена законом як добровільна, неприбуткова та соціально спрямована.

Держава передбачає податкові пільги для волонтерів – зібрані кошти або отримане майно зазвичай не підлягають оподаткуванню. Однак усе залежить від того, як саме ці кошти використовуються.

Згідно із законодавством, благодійна допомога не оподатковується, якщо її отримує фізична особа-волонтер, яка включена до офіційного Реєстру волонтерів.

Ключова умова – кошти або придбане майно мають бути спрямовані безпосередньо на допомогу визначеним категоріям: військовослужбовцям, правоохоронцям, учасникам бойових дій, постраждалим від війни чи їхнім родинам. Передача може здійснюватися як безпосередньо, так і через державні структури – наприклад, Міноборони, Нацгвардію, СБУ, поліцію та інші військові формування.

Не оподатковується лише та сума, яка фактично використана на благодійність, а також документально підтверджені витрати волонтера, пов’язані з наданням цієї допомоги.

Водночас важливо пам’ятати: якщо волонтер збирає кошти на власний рахунок і спрямовує їх не безпосередньо на користь таких осіб, а, наприклад, перераховує благодійному фонду або купує транспортний засіб і передає його фонду, податкові пільги не застосовуються.

У такому випадку сума зібраних коштів вважається доходом фізичної особи та включається до її загального річного оподатковуваного доходу. Відповідно вона підлягає оподаткуванню на загальних підставах як інший дохід.


	


Офіційне працевлаштування осіб з інвалідністю

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Офіційне працевлаштування осіб з інвалідністю стимулюється державою.

Так, для роботодавців, які створюють робочі місця для людей з інвалідністю, передбачені знижені ставки єдиного внеску, а саме:

- 8,41 % – для роботодавців, які працевлаштовують осіб з інвалідністю;

- 5,5 % – якщо працівники з інвалідністю становлять не менше 50 % штату, а фонд їхньої оплати праці – не менше 25 % загальних витрат на заробітну плату;

- 5,3 % – для підприємств і організацій УТОГ та УТОС за умови дотримання аналогічних критеріїв.

Такий підхід сприяє соціально відповідальній кадровій політиці у суб’єктів господарювання – роботодавців.

При цьому, застосування передбачених законом пільг дозволяє оптимізувати витрати та водночас дотримуватися вимог чинного законодавства.

Нагадуємо, що від сплати єдиного внеску за себе звільняються: ФОПи, особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерських господарств, якщо вони мають статус особи з інвалідністю та отримують пенсію або державну соціальну допомогу.


	


Отримання електроних довірчих послуг

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) звертає увагу, що для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг потрібно:

1. Ознайомитися з правилами та умовами надання послуг на вебсайті https://ca.tax.gov.ua у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг».

2. Підготувати необхідні реєстраційні документи (список є на вебсайті).

3. Прийти до пункту реєстрації з оригіналами документів (адреси вказані в розділі «Контакти» на вебсайті). Якщо у вас є паспорт у «Дії» (версія 2.0+), можна пройти ідентифікацію через смартфон за допомогою функції «Шеринг».

4. Взяти з собою носій інформації для збереження особистого ключа (захищений носій ключової інформації, з’ємний флеш-носій тощо).

Зверніть увагу! У пункті реєстрації не надають послуги копіювання, друку чи заповнення документів, а також не здійснюють продаж і не видають носії для ключів.

Оновити сертифікат можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс (дистанційного) повторного формування сертифікатів за електронним запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:

- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Новий ключ буде дійсним протягом 2 років.


	


До уваги платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області щодо: чи можуть власники житлової та/або нежитлової нерухомості для проведення звірки з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в частині визначення належності будівлі до того чи іншого класу будівель надавати підтверджуючі документи, відмінні від витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (технічні паспорти на будівлі, рішення суду, витяги з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації тощо, повідомляє.

Відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Визначення належності будівель до того чи іншого класу будівель проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості, згідно з Національним «Класифікатором будівель і споруд» НК 018:2023, затвердженим наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573.

При цьому, з врахуванням положень абзацу другого п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ перелік документів не є вичерпним, і документ, що офіційно підтверджує характеристики об’єкта, може бути прийнятий для звірки.

Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Враховуючи зазначене, власники житлових та нежитлових об’єктів для проведення звірки даних з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в частині визначення належності будівлі до того чи іншого класу будівель можуть надавати інші документи, відмінні від витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що офіційно підтверджують характеристики об’єкта.


	


Скільки разів можна подавати Повідомлення про надання інформації та копії документів щодо невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Згідно з п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165) питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника ПДВ, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів у вигляді Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку ризиковості (далі – Повідомлення) подаються платником податку до ДПС в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557.

За результатами розгляду інформації та копій документів протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник ПДВ отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Платник податку не обмежений у кількості разів для подання Повідомлення на розгляд комісії регіонального рівня у разі, якщо він не скористався процедурою адміністративного оскарження.

Механізм адміністративного оскарження рішення комісії регіонального рівня про відповідність критеріям ризиковості платника податку визначено Порядком розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, який затверджено Постановою № 1165.


	


Щодо включення суб’єктом господарювання витрат на відрядження працівника за кордоном

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до абзацу першого п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ (абзац другий п. 44.1 ст. 44 ПКУ).

Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (абзац перший п. 44.2 ст. 44 ПКУ).

Положеннями ПКУ не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування на суму витрат на відрядження працівників, у тому числі вартості проживання в готелі яке сплачено з карткового рахунку працівника.

Отже, такі операції відображаються згідно із правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування та відповідно, об’єкту оподаткування податком на прибуток підприємств.

Водночас зазначаємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (із змінами та доповненнями).

Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, встановлено, що Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, бухгалтерського обліку та аудиту, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Отже, питання порядку відображення у бухгалтерському обліку витрат на відрядження працівників, у тому числі вартості проживання в готелі, яке сплачено з карткового рахунку працівника та підтвердження таких операцій первинними документами, належать до компетенції Міністерства фінансів України.


	


Електронні сервіси дають можливість у зручному форматі отримати інформацію про податковий борг

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про сервіси, за допомогою яких платник має можливість отримати інформацію про податковий борг.

1. Електронний кабінет (Е-кабінет)

Користувачі Е-кабінету:

- мають доступ до інформації зі сплати податків, зборів та інших платежів, у тому числі про свій податковий борг (заборгованість);

- отримують повідомлення про виникнення податкового боргу у вкладці «Повідомлення» меню «Вхідні документи».

2. Мобільний застосунок «Моя податкова»

Розділ «Мої дані» застосунку «Моя податкова» містить інформацію про стан розрахунків з бюджетом та податковий борг.

У додатку можна отримати повідомлення про:

- наявність податкового боргу;

- узгоджене податкове зобов’язання.

Також через застосунок можна сплатити податкове зобов’язання за допомогою будь-якої із запропонованих платіжних систем та/або методу оплати.

3. Чат-бот InfoTAX

InfoTAX у месенджери Viber надає можливість:

- отримання повідомлень про наявний податковий борг;

- доступу до стану розрахунків з бюджетом;

- доступу до іншої актуальної податкової інформації.

Меню чат-боту InfoTAX дозволяє обрати потрібну опцію.

4. Інтеграція з Порталом «Дія»

Надає можливість доступу до стану розрахунків з бюджетом, у тому числі до інформації про податковий борг (для ФОП).


	



	


Зміна місцезнаходження платника: сплата податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску&amp;nbsp;

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Платникам податків, які у 2026 році змінили місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи – підприємця на інші адміністративні території, необхідно звернути увагу на таке.

У разі зміни місцезнаходження суб&#039;єкта господарювання (далі – СГ) та його реєстрації як платника податків за новим місцезнаходженням сплата визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, здійснюється за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду.

Отже, інтегровані картки платників, які в 2026 році змінили місцезнаходження/місце проживання, будуть передані до органу ДПС за новим місцем обліку з 01.01.2027.

При цьому, у разі наявності у СГ об’єктів оподаткування за новим місцем обліку, їх необхідно задекларувати шляхом подання Заяви про об’єкти оподаткування за формою №20-ОПП. У такому випадку податкові платежі (наприклад: податок на доходи фізичних осіб, податок на майно) необхідно буде сплачувати за новим місцем обліку платника.

Нагадуємо, що платник єдиного внеску на загальнообов&#039;язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) зобов&#039;язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску.

Тобто, у разі зміни місцезнаходження/місця проживання, платник єдиного внеску одразу сплачує кошти за основним (новим) місцем обліку платника єдиного внеску.

Довідково: п. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу України;

п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов&#039;язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями).

&amp;nbsp;

Сервіс ЗІР: отримати актуальну і необхідну інформацію з податкових питань просто

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – це допомога платникам оперативно знайти відповіді на найпоширеніші запитання. ЗІР сприяє отриманню уніфікованих відповідей у будь-який час та зручний спосіб.

Так, ЗІР – сучасний електронний сервіс, який працює у режимі 24/7 та доступний для всіх користувачів. Скористатися ресурсом можна через будь-яку пошукову систему або безпосередньо на сайті Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу ДПС. Сервіс доступний як у вебверсії, так і через мобільні додатки для Android та iOS, що дозволяє отримувати необхідну інформацію у будь-який час і з будь-якого місця.

Основною складовою ресурсу є розділ «База знань», де систематизовано відповіді на запитання платників податків. Інформація структурована за напрямами застосування податкового законодавства, сплати єдиного внеску та інших нормативних актів, контроль за дотриманням яких здійснює ДПС. Завдяки такому підходу як громадяни, так і представники бізнесу можуть швидко знайти потрібні роз’яснення.

Крім консультаційної допомоги, ЗІР надає можливість:

- переглядати актуальні ставки податків і зборів;

- користуватися податковим календарем;

- отримувати інформацію про зміни у податковому законодавстві;

- ознайомлюватися з переліком адміністративних послуг ДПС;

- користуватися іншими електронними сервісами податкової служби.

Однією з переваг ресурсу є можливість зворотного зв’язку. Користувачі можуть оцінювати якість відповідей у розділі «Запитання – відповіді з Бази знань», а також залишати свої коментарі та пропозиції. Це допомагає вдосконалювати сервіс і робити його ще більш зручним та ефективним для платників податків.

ЗІР є надійним онлайн-помічником, який допомагає швидко орієнтуватися у податковому законодавстві, економити час та отримувати актуальну інформацію з офіційного джерела.


	


Неподання Інформаційного підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом (програмою): чи є відповідальність?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області щодо: чи застосовується відповідальність за неподання Інформаційного підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом (програмою) (Додатку 8) до Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 (із змінами та доповненнями), повідомляє.

Відповідно до п.п. 19 прим. 1.1.2 п. 19 прим. 1.1 ст. 19 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до функцій контролюючих органів відноситься, зокрема, контроль за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Пунктом 46.1 ст. 46 ПКУ передбачено, що податкова декларація, розрахунок, звіт – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов’язання, у тому числі податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.

Згідно з п. 120.1 ст. 120 ПКУ неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 грн, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до п. 197.11 ст. 197 ПКУ звільняються від оподаткування операції із, зокрема постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана у встановленому законодавством порядку.

Порядок залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 (із змінами) (далі – Порядок № 153).

Пунктом 23 Порядку № 153 передбачено, що виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України (крім договорів, пов’язаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему), щомісяця до 20 числа складає та подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з Додатком 8 до Порядку № 153. У разі коли виконавцем є юридична особа – нерезидент, що не перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження подається в письмовому та електронному вигляді органові ДПС за адресою акредитації такої особи на території України.

При цьому, застосування до платників податку відповідальності у вигляді штрафних санкцій відповідно до п. 120.1 ст. 120 ПКУ за неподання Інформаційного підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом (програмою) (Додатку 8 до Порядку № 153), ПКУ не передбачено.

Разом з цим, платник податків вправі використовувати податкову пільгу з моменту виникнення відповідних підстав для її застосування і протягом усього строку її дії (п. 30.3 ст. 30 ПКУ).

Контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням, за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі (п. 30.8 ст. 30 ПКУ).


	


Особливості сплати майнових податків через мобільний застосунок або через касу банку

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про приклади сплати фізичними особами майнових податків.

Приклад 1. Сплата через мобільний застосунок банку

Щоб сплатити податкове зобов’язання через мобільний додаток банку:

- відкрийте застосунок у мобільному телефоні та оберіть розділ для сплати податків;

- заповніть платіжну інструкцію, вказавши:

власний податковий номер та ПІБ (автоматично заповнюється банком);

найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку
	(використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

суму земельного податку (використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

призначення платежу:

код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2025 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

Наступний крок:

- перевірте, що всі дані, заповнені у платіжній інструкції є вірними (у т. ч. власний податковий номер громадянина),

- підтвердить платіж.

Важливо: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник заповнює податковий номер та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються, у реквізитах «Найменування фактичного платника» та «Код фактичного платника» платіжної інструкції.

Приклад 2. Сплата через касу банку

Для сплати у касі банку надайте касиру таку інформацію:

- власний податковий номер та ПІБ;

найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- сума земельного податку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- призначення платежу:

код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2025 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

Наступний крок:

- перевірте правильність даних, заповнених касиром банку у платіжній інструкції (у т. ч. власний податковий номер громадянина),

- власноруч підпишіть правильність реквізитів платіжної інструкції для подальшого виконання її банком.

Важливо: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник надає касиру банку інформацію щодо податкового номеру та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються.

Якщо реквізити платіжної інструкції заповнено без помилок, то сплачені кошти будуть зараховані до бюджету як надходження земельного податку від платника, який має податкові зобов’язання з цього податку, та зараховані в його інтегровану картку.

Результат: на наступний день після здійснення платежу платник зможе перевірити таке зарахування у приватній частині Електронного кабінету.</full-text>
			<category>Новини головного управління ДПС</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Пенсійне забезпечення українців, які працювали в Польщі: як враховується страховий стаж</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/pensiine-zabezpechennia-ukraintsiv-iaki-pratsiuvaly-v-polshchi-iak-vrakhovuietsia-strakhovyi-stazh</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/pensiine-zabezpechennia-ukraintsiv-iaki-pratsiuvaly-v-polshchi-iak-vrakhovuietsia-strakhovyi-stazh</guid>
			<pubDate>Thu, 03 Sep 2026 11:12:00 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; Питання пенсійного забезпечення українських громадян, які працювали на території Республіки Польща, регулюються положеннями Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення від 18.05.2012 та Адміністративного договору щодо застосування Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення від 18.05.2012, які набрали чинності 01.01.2014. &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; Відповідно до пункту 1 статті 12 Угоди, під час визначення права на пенсію враховується страховий стаж, набутий в договірній країні. При цьому кожна держава призначає пенсію за страховий стаж, набутий на її території.

&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; Якщо для визначення права на пенсію відповідно до українського законодавства страхового стажу, набутого на території України недостатньо, то страховий стаж, набутий на території Республіки Польща, може бути врахований українською стороною на підставі формуляра PL-UA 6, оформленого Управлінням соціального страхування Польщі (далі - #ZUS). 2 Важливо! Розмір пенсії, згідно з українським законодавством, визначається виключно з урахуванням страхового стажу, набутого відповідно до законодавства України. Таким чином, страховий стаж, набутий на території Республіки Польща, враховується під час визначення права на пенсію. Для підтвердження страхового стажу, набутого на території Республіки Польща, необхідно надати до територіального органу Пенсійного фонду України за місцем проживання документи, зокрема, що підтверджують роботу на території Республіки Польща, для оформлення формуляра зв’язку. Підготовлений формуляр надсилається до ZUS. Після отримання від ZUS формуляра PL-UA 6, який підтверджує страховий стаж, набутий на території Республіки Польща, відповідні періоди стажу буде враховано під час визначення права на пенсію в Україні.</description>
			<full-text>&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; Питання пенсійного забезпечення українських громадян, які працювали на території Республіки Польща, регулюються положеннями Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення від 18.05.2012 та Адміністративного договору щодо застосування Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення від 18.05.2012, які набрали чинності 01.01.2014. &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; Відповідно до пункту 1 статті 12 Угоди, під час визначення права на пенсію враховується страховий стаж, набутий в договірній країні. При цьому кожна держава призначає пенсію за страховий стаж, набутий на її території.

&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; Якщо для визначення права на пенсію відповідно до українського законодавства страхового стажу, набутого на території України недостатньо, то страховий стаж, набутий на території Республіки Польща, може бути врахований українською стороною на підставі формуляра PL-UA 6, оформленого Управлінням соціального страхування Польщі (далі - #ZUS). 2 Важливо! Розмір пенсії, згідно з українським законодавством, визначається виключно з урахуванням страхового стажу, набутого відповідно до законодавства України. Таким чином, страховий стаж, набутий на території Республіки Польща, враховується під час визначення права на пенсію. Для підтвердження страхового стажу, набутого на території Республіки Польща, необхідно надати до територіального органу Пенсійного фонду України за місцем проживання документи, зокрема, що підтверджують роботу на території Республіки Польща, для оформлення формуляра зв’язку. Підготовлений формуляр надсилається до ZUS. Після отримання від ZUS формуляра PL-UA 6, який підтверджує страховий стаж, набутий на території Республіки Польща, відповідні періоди стажу буде враховано під час визначення права на пенсію в Україні.</full-text>
			<category>Новини ПФУ</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Дії під час сигналу &quot;ПОВІТРЯНА ТРИВОГА&quot;</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/dii-pid-chas-syhnalu-povitriana-tryvoha</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/dii-pid-chas-syhnalu-povitriana-tryvoha</guid>
			<pubDate>Thu, 03 Sep 2026 09:21:25 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</full-text>
			<category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Що робити, якщо вода забруднена нітратами?</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/shcho-robyty-iakshcho-voda-zabrudnena-nitratamy</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/shcho-robyty-iakshcho-voda-zabrudnena-nitratamy</guid>
			<pubDate>Tue, 01 Sep 2026 11:08:00 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</full-text>
			<category>Корисна інформація</category><category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Що робити суб’єктам господарювання у разі надзвичайної ситуації воєнного характеру?</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/shcho-robyty-subiektam-hospodariuvannia-u-razi-nadzvychainoi-sytuatsii-voiennoho-kharakteru</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/shcho-robyty-subiektam-hospodariuvannia-u-razi-nadzvychainoi-sytuatsii-voiennoho-kharakteru</guid>
			<pubDate>Wed, 26 Aug 2026 14:05:00 +0300</pubDate>
			<description>Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області інформує операторів ринку харчових продуктів і кормів та суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з тваринами, про порядок дій у разі виникнення надзвичайної ситуації воєнного характеру.

Якщо внаслідок надзвичайної ситуації утворилися відходи, пов’язані з харчовими продуктами або кормами, чи загинули тварини, необхідно:


	невідкладно повідомити органи місцевого самоврядування або місцеві органи виконавчої влади;
	звернутися щодо необхідності скликання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
	забезпечити виконання рішень комісії щодо подальшого поводження з відходами та загиблими тваринами;
	у разі потреби звернутися до Криворізького районного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області щодо сприяння у пошуку необхідної кількості дезінфекційних засобів.
	Контакти для взаємодії з Криворізьким районним управлінням ГУ Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області&amp;nbsp;
	Тарутіна Єлизавета Сергіївна — начальник Криворізького районного управління
		📞 097-870-36-35
	Руденко надія Василівна –&amp;nbsp;заступник начальника Криворізького районного управління
		📞 0671793676


Важливо! Необхідно забезпечити належне та безпечне поводження з відходами і загиблими тваринами, щоб не допустити виникнення додаткових ризиків для людей, тварин та довкілля.</description>
			<full-text>Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області інформує операторів ринку харчових продуктів і кормів та суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з тваринами, про порядок дій у разі виникнення надзвичайної ситуації воєнного характеру.

Якщо внаслідок надзвичайної ситуації утворилися відходи, пов’язані з харчовими продуктами або кормами, чи загинули тварини, необхідно:


	невідкладно повідомити органи місцевого самоврядування або місцеві органи виконавчої влади;
	звернутися щодо необхідності скликання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
	забезпечити виконання рішень комісії щодо подальшого поводження з відходами та загиблими тваринами;
	у разі потреби звернутися до Криворізького районного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області щодо сприяння у пошуку необхідної кількості дезінфекційних засобів.
	Контакти для взаємодії з Криворізьким районним управлінням ГУ Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області&amp;nbsp;
	Тарутіна Єлизавета Сергіївна — начальник Криворізького районного управління
		📞 097-870-36-35
	Руденко надія Василівна –&amp;nbsp;заступник начальника Криворізького районного управління
		📞 0671793676


Важливо! Необхідно забезпечити належне та безпечне поводження з відходами і загиблими тваринами, щоб не допустити виникнення додаткових ризиків для людей, тварин та довкілля.</full-text>
			<category>Корисна інформація</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Спрощений режим регулювання трудових відносин</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/sproshchenyi-re-zhym-rehuliuvannia-trudovykh-vidnosyn</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/sproshchenyi-re-zhym-rehuliuvannia-trudovykh-vidnosyn</guid>
			<pubDate>Mon, 24 Aug 2026 09:41:00 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</full-text>
			<category>Новини ГУ Держпраці</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Домашні працівники</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/domashni-pratsivnyky</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/domashni-pratsivnyky</guid>
			<pubDate>Mon, 24 Aug 2026 09:40:00 +0300</pubDate>
			<description>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</description>
			<full-text>&amp;nbsp; &amp;nbsp;</full-text>
			<category>Новини ГУ Держпраці</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>⚠️ Тимчасове припинення газопостачання у Великій Долині</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/tymchasove-prypynennia-hazopostachannia-u-velykii-dolyni</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/tymchasove-prypynennia-hazopostachannia-u-velykii-dolyni</guid>
			<pubDate>Sun, 23 Aug 2026 15:10:00 +0300</pubDate>
			<description>Апостолівська дільниця Нікопольського УЕГГ Дніпропетровської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» повідомляє, що&amp;nbsp;у зв’язку з виконанням газонебезпечних робіт з усунення витоку газу на газопроводі низького тиску Ø159 за адресою:&amp;nbsp;с. Велика Долина, вул. Квіткова, 81, у період&amp;nbsp;з 25.08.2026 по 27.08.2026 буде припинено газопостачання.

📍&amp;nbsp;с. Велика Долина:

вул. Вільна:
	7, 9, 11, 12, 18, 20, 28, 30, 32, 36, 37, 40а, 53, 59, 59а, 63, 65, 75, 77а, 79, 81, 85.

вул. Квіткова:
	2, 4, 6, 7, 8, 11, 14, 16, 17, 20, 21, 31, 34, 41, 42, 43, 44, 45, 48, 50, 56, 57, 58, 59, 59а, 59б, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 72, 75, 87, 91, 95.

Просимо мешканців врахувати зазначену інформацію та завчасно підготуватися до тимчасової відсутності газопостачання.</description>
			<full-text>Апостолівська дільниця Нікопольського УЕГГ Дніпропетровської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» повідомляє, що&amp;nbsp;у зв’язку з виконанням газонебезпечних робіт з усунення витоку газу на газопроводі низького тиску Ø159 за адресою:&amp;nbsp;с. Велика Долина, вул. Квіткова, 81, у період&amp;nbsp;з 25.08.2026 по 27.08.2026 буде припинено газопостачання.

📍&amp;nbsp;с. Велика Долина:

вул. Вільна:
	7, 9, 11, 12, 18, 20, 28, 30, 32, 36, 37, 40а, 53, 59, 59а, 63, 65, 75, 77а, 79, 81, 85.

вул. Квіткова:
	2, 4, 6, 7, 8, 11, 14, 16, 17, 20, 21, 31, 34, 41, 42, 43, 44, 45, 48, 50, 56, 57, 58, 59, 59а, 59б, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 72, 75, 87, 91, 95.

Просимо мешканців врахувати зазначену інформацію та завчасно підготуватися до тимчасової відсутності газопостачання.</full-text>
			<category>Корисна інформація</category><category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>Одноразова компенсація людям з інвалідністю, які постраждали від вибухонебезпечних предметів: як отримати</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/odnorazova-kompensatsiia-liudiam-z-invalidnistiu-iaki-postrazhdaly-vid-vybukhonebezpechnykh-predmetiv-iak-otrymaty</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/odnorazova-kompensatsiia-liudiam-z-invalidnistiu-iaki-postrazhdaly-vid-vybukhonebezpechnykh-predmetiv-iak-otrymaty</guid>
			<pubDate>Fri, 21 Aug 2026 15:33:00 +0300</pubDate>
			<description>Якщо інвалідність виникла через ушкодження від вибухонебезпечних предметів, держава передбачає одноразову компенсацію.&amp;nbsp;

Хто та в якому розмірі може її отримати, куди звертатися та які документи надати — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги (БПД).

&amp;nbsp;Хто може отримати


	

		люди з інвалідністю
	
	

		діти з інвалідністю до 18 років.
	


Якщо інвалідність встановили через ушкодження здоров’я, отримані в Україні внаслідок дії вибухонебезпечних предметів.

Які умови

Компенсація одноразова.&amp;nbsp;

Звернутися потрібно не пізніше 60 календарних місяців після встановлення зв’язку&amp;nbsp;інвалідності з ушкодженнями, спричиненими вибухонебезпечними предметами, на підставі:&amp;nbsp;


	

		висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я — дітям до 18 років
	
	

		висновку МСЕК або витягу з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, або витягу з рішення ЕКОПФО, що формується в електронній системі — людям від 18 років.
	


Розмір компенсації

Компенсація встановлюється у кратному розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, станом на 1 січня. У 2026 році:


	

		I група інвалідності: 5 × прожитковий мінімум = 12 975 грн
	
	

		ІІ група інвалідності: 4 × прожитковий мінімум = 10 380 грн
	
	

		ІІІ група інвалідності: 3 × прожитковий мінімум = 7 785 грн
	
	

		Діти з інвалідністю підгрупи А до 18 років: 5 × прожитковий мінімум = 12 975 грн
	
	

		Діти з інвалідністю до 18 років: 4 × прожитковий мінімум = 10 380 грн
	


У разі зміни групи інвалідності розмір призначеної компенсації&amp;nbsp;не перераховується.

Куди звернутися

Заяву потрібно подати особисто або поштою до:


	

		сервісного центру ПФУ&amp;nbsp;
	
	

		ЦНАП&amp;nbsp;
	
	

		уповноважених осіб органу місцевого самоврядування
	
	

		за технічної можливості через вебпортал або застосунок ПФУ, або портал Дія.
	


Це може зробити постраждала людина або її законний представник.

Які документи додати до заяви


	

		копію документа, що посвідчує особу
	
	

		копію картки платника податків
	
	

		копію свідоцтва про народження — для дітей до 14 років.
	


Повний перелік зазначений у п. 8 Порядку надання одноразової компенсації особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів, затвердженого Постановою КМУ від 29 вересня 2021 р. № 1020.</description>
			<full-text>Якщо інвалідність виникла через ушкодження від вибухонебезпечних предметів, держава передбачає одноразову компенсацію.&amp;nbsp;

Хто та в якому розмірі може її отримати, куди звертатися та які документи надати — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги (БПД).

&amp;nbsp;Хто може отримати


	

		люди з інвалідністю
	
	

		діти з інвалідністю до 18 років.
	


Якщо інвалідність встановили через ушкодження здоров’я, отримані в Україні внаслідок дії вибухонебезпечних предметів.

Які умови

Компенсація одноразова.&amp;nbsp;

Звернутися потрібно не пізніше 60 календарних місяців після встановлення зв’язку&amp;nbsp;інвалідності з ушкодженнями, спричиненими вибухонебезпечними предметами, на підставі:&amp;nbsp;


	

		висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я — дітям до 18 років
	
	

		висновку МСЕК або витягу з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, або витягу з рішення ЕКОПФО, що формується в електронній системі — людям від 18 років.
	


Розмір компенсації

Компенсація встановлюється у кратному розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, станом на 1 січня. У 2026 році:


	

		I група інвалідності: 5 × прожитковий мінімум = 12 975 грн
	
	

		ІІ група інвалідності: 4 × прожитковий мінімум = 10 380 грн
	
	

		ІІІ група інвалідності: 3 × прожитковий мінімум = 7 785 грн
	
	

		Діти з інвалідністю підгрупи А до 18 років: 5 × прожитковий мінімум = 12 975 грн
	
	

		Діти з інвалідністю до 18 років: 4 × прожитковий мінімум = 10 380 грн
	


У разі зміни групи інвалідності розмір призначеної компенсації&amp;nbsp;не перераховується.

Куди звернутися

Заяву потрібно подати особисто або поштою до:


	

		сервісного центру ПФУ&amp;nbsp;
	
	

		ЦНАП&amp;nbsp;
	
	

		уповноважених осіб органу місцевого самоврядування
	
	

		за технічної можливості через вебпортал або застосунок ПФУ, або портал Дія.
	


Це може зробити постраждала людина або її законний представник.

Які документи додати до заяви


	

		копію документа, що посвідчує особу
	
	

		копію картки платника податків
	
	

		копію свідоцтва про народження — для дітей до 14 років.
	


Повний перелік зазначений у п. 8 Порядку надання одноразової компенсації особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів, затвердженого Постановою КМУ від 29 вересня 2021 р. № 1020.</full-text>
			<category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
		<item>
			<title>💜Оплачуємо психолога для жінок і дівчат, які пережили складні життєві ситуації</title>
			<link>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/oplachuiemo-psykholoha-dlia-zhinok-i-divchat-iaki-perezhyly-skladni-zhyttievi-sytuatsii</link>
			<guid>https://zelenodolsk.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/oplachuiemo-psykholoha-dlia-zhinok-i-divchat-iaki-perezhyly-skladni-zhyttievi-sytuatsii</guid>
			<pubDate>Fri, 21 Aug 2026 09:01:12 +0300</pubDate>
			<description>Як це працює:&amp;nbsp;

🔹Жінка обирає фахівця/фахівчиню, яким довіряє.&amp;nbsp;

🔹Формат сесій зручний для неї - очно або онлайн.

🔹Ми укладаємо договір зі спеціалістом та оплачуємо сесії

👩‍🦰Хто може взяти участь:&amp;nbsp;

✔ Жінки і дівчата, які пережили складні життєві ситуації, у тому числі фізичне, сексуальне, психологічне або економічне насильство.

✔ Мешканки Херсонської, Харківської, Тернопільської, Запорізької, Київської, Дніпропетровської чи Одеської областей.

⏰Програма діє до кінця серпня 2026 року, реєстрація до 13 серпня 2026.

🌿Немає свого психолога/психологині? Ми допоможемо знайти перевіреного фахівця/фахівчиню.

🔗Щоб подати заявку або дізнатися більше - переходьте за посиланням https://supportform.enlight.org.ua/

Проєкт впроваджується ГО «Освічена Ініціатива» за технічної підтримки ООН Жінки в Україні та за фінансування Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги ООН (WPHF), гнучкого та оперативного інструменту фінансування, що підтримує якісні заходи для підвищення спроможності місцевих жінок у запобіганні конфліктам, реагуванні на кризи та надзвичайні ситуації та використання ключових можливостей миробудівництва

ENG version

Psychological Support Program for Women and Girls

For women and girls who are based in targeted regions of Ukraine and need help from a psychologist.

Enlightening Initiative

&amp;nbsp;·

&amp;nbsp;·


	


Автор

https://supportform.enlight.org.ua/

Реєстрація на індивідуальні психологічні консультації

SUPPORTFORM.ENLIGHT.ORG.UA

Реєстрація на індивідуальні психологічні консультації

Реєстрація на індивідуальні психологічні консультації</description>
			<full-text>Як це працює:&amp;nbsp;

🔹Жінка обирає фахівця/фахівчиню, яким довіряє.&amp;nbsp;

🔹Формат сесій зручний для неї - очно або онлайн.

🔹Ми укладаємо договір зі спеціалістом та оплачуємо сесії

👩‍🦰Хто може взяти участь:&amp;nbsp;

✔ Жінки і дівчата, які пережили складні життєві ситуації, у тому числі фізичне, сексуальне, психологічне або економічне насильство.

✔ Мешканки Херсонської, Харківської, Тернопільської, Запорізької, Київської, Дніпропетровської чи Одеської областей.

⏰Програма діє до кінця серпня 2026 року, реєстрація до 13 серпня 2026.

🌿Немає свого психолога/психологині? Ми допоможемо знайти перевіреного фахівця/фахівчиню.

🔗Щоб подати заявку або дізнатися більше - переходьте за посиланням https://supportform.enlight.org.ua/

Проєкт впроваджується ГО «Освічена Ініціатива» за технічної підтримки ООН Жінки в Україні та за фінансування Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги ООН (WPHF), гнучкого та оперативного інструменту фінансування, що підтримує якісні заходи для підвищення спроможності місцевих жінок у запобіганні конфліктам, реагуванні на кризи та надзвичайні ситуації та використання ключових можливостей миробудівництва

ENG version

Psychological Support Program for Women and Girls

For women and girls who are based in targeted regions of Ukraine and need help from a psychologist.

Enlightening Initiative

&amp;nbsp;·

&amp;nbsp;·


	


Автор

https://supportform.enlight.org.ua/

Реєстрація на індивідуальні психологічні консультації

SUPPORTFORM.ENLIGHT.ORG.UA

Реєстрація на індивідуальні психологічні консультації

Реєстрація на індивідуальні психологічні консультації</full-text>
			<category>Новини</category>
			<author></author>
		</item>
	</channel>
</rss>
